Gå til innhold
Arkivverket

[#30052] Skifte Ytre Sogn 1837-1840


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Skifteregisteret for Ytre Sogn syner m.a. denne personen:~~~~~~~~~~~~~~~~~~9585 Erik Andersen Løland, Lavik, 3, 20a 1837-1840~~~~~~~~~~~~~~~~~~Erik hadde ikkje born, og eg mistenker han for å ha vore frå Hafslo. Han hadde i so fall ein bror Peder som d. i 1836, men som let etter seg tre døtrer, samt ei søster Anna, som òg er forsvunni!Er det mogeleg å få greie på kven som var ervingane etter Erik Løland?Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 19. mai 1836 og nevner brorsønn Christen Evindsen Ytre Dale, brordatter Elisabet Evinsdatter gift med plassmann Anders Hermundsen Løland, brordatter Agathe Evinsdatter, gift med Guttorm i Bergen, brordatter Østinde Johnsdatter, brordatter Christense Johannesdatter, brorsønn Anders Østensen Rinde, brorsønn Johannes Østensen Løland, brorsønn Hans Østensen Løland, brordatter, enke Agaathe Østensdatter Buevåg, brordattersønn Østen Olsen Indre Dahle, brordattersønn John Olsen Indre Dahle og brordatterdatter Marthe Olsdatter Indre Dahle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Yngve for nyttig svar! Utifrå dei opplysningane som du har funne, kan me trygt seia at Erik Andersson IKKJE var frå Hafslo, so eg lyt ut og leita på ny...!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.