Gå til innhold
Arkivverket

[#30061] Andrew B Uhre (1817) g.m. Johanna (1826) -skomakar i Chicago, IL- kven var dei?


Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Folketeljingi for Chicago, Cook Co., IL 1870 syner m.a. denne huslyden:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~UHRE, Andrew B. 53 Nor shoemakerUHRE, Johanna 44 Nor wifeUHRE, Martin 14 Nor sonUHRE, Adolph 7 IL sonUHRE, John P. 4 IL son~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Martin vert i 1900 oppgjeven vera fødd i Noreg i mai 1856 og utvandra i 1857. Men i 1930 vert han oppgjeven å ha utvandra i 1860! Martin gifte seg med ei jente frå Hafslo i Sogn, Olive Johnson.Stavemåten av namnet gjekk etter kvart over til URE.Kan nokon hjelpa meg identifisera det norske opphavet til denne huslyden?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Kan dette være slektinger, tro: Lenke ?Ellers ser jeg det er en jordløs skomaker på 74 år i Innvik i Sogn i ft. 1801 med navnet Peder Uri. Det kunne kanskje være et annet utgangspunkt. Han er riktignok ugift, men det kunne jo være en slektning? Dette var vel ikke til så mye hjelp, men her er det jo heller ikke så mye konkret å gå etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

I 1900 ser jeg at det også er en del personer på Vossastrand som skrivers seg for Ure: Lenke. Slektninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det er vel han vi finner registrert her: LenkeOm du ikke skulle få svar på et annet vis, så lar det seg vel gjøre finne hans naturaliserings-dokumenter. Kanskje Roger kan hjelpe deg?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.