Gå til innhold
Arkivverket

[#30066] Bergsland Varteig


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Lars Olsen Bergsland f.1770 i Varteig, han var gift med Emma Pernille Johnsdatter f1757 og død 1825. Er det noen som vet noe om opphavet til Emma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Jeg mener hun er Pernille Jonsdatter født 1757 på Brusevold, datter av Jon Olsen fra Skrellane 1732-1816) som kjøpte Brusevold i 1757 og kone Mari Kistoffersdatter Asgrimsby (1734-1816). Datteren Pernille gift i 1788 med Peder Jensen fra Fjell i Skjeberg død 1794 på Gabestad i Varteig. Pernille gift som enke med Lars Olsen Bergsland (1770-1838) som overtok Gabestad. Barn Ole (1796) og Anders (1797). Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Henning Andersen

Jeg søker foreldrene som er oppført her - Folketellinga for 1801 her: [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3>Lenke &filnamn=f18010113&gardpostnr=52&merk=52#ovre er familien på Grimstad søndre. Jeg har kommet til dette iom den eldste sønnen senere bruker Bergsland som etternavn. Bergsland er etter hva jeg har erfart en gård som lå i Varteig. Spydevolds BB for Varteig står Bergsland på side 561 - men ingen Niels Olsen er å finne der. Boka er imidlertid en god del mangelfull hva slektshistorie angår. Den første sønnen nevnt i folketellingen er født på Hornæs i Skjeberg og foreldrene er gift i Skjeberg kirke - Her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.