Gå til innhold
Arkivverket

[#30068] Skjeberg/Varteig?


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Anders Thorstensen Langsholdt f.1830 gift med Anna Elisabeth Jensdatter f.1833. Jeg tror Anders kommer fra Skjeberg eller deromkring. Er det noen som kan hjelpe meg med foreldre,besteforeldre til disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS/IGI finner jeg en Anders Torstensen som gifter seg 19.11.1858 i Skjeberg med Anne Elisabeth Jensdatter. Barn: Karen Oline, døpt 11.3.1860, Skjeberg Thea Johanne, døpt 4.5.1862, Skjeberg Inger Lovise, døpt 17.4.1865, SkjebergHer er familien på Langsholt Søndre, Skjeberg i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60115&gardpostnr=374&personpostnr=2865&merk=2865#ovre>Lenke. Det står her at Jens Andersen er Anders Torstensens svigerfar. Det står i f.t. at både Anders og Anne Elisabeth er født i Skjeberg. I 1875 finner jeg Anne Elisabeth på Langsholt, da ser det ut som hun er gift på nytt med Ole Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Hei Grethe Du har hjelpt meg før, og på nytt no ikveld. Jeg sier tusen takk Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Grasto

Anders var født 20.september 1831 og døpt 16. oktober s.å. Foreldre: Gd.bruger Torsten Olsen og Kari Andersdatter Langsholdt kasene.Faddere: konen Johanne Andersdatter Grinerød, do. Maria Hansd., Pig. Maria Olsdatter Bakke fra Rakkestad, Gdbruger Peder Andersen Grinerød, do. Iver Olsen, Ungk. Rasmus Olsen Bakke i Rakkestad.Anne Elisabeths døpenavn var Anne Lisbeth. Hun var født 14. august 1834 og døpt i Skjeberg Kirke den 24. august s.å. Foreldre: Gaarbruger Jens Andersen og Olaug Larsdatter Langsholdt søndre.Faddere: kone Johanne Andersdatter Grinerød, do. Kari Andersdatter Kasene, Pig. Anne Sofie Pedersdatter Grinerød, Gdbruger Peder Andersen do., Ungk. Torbjørn Nicolai Torbjørnsen, Tosten Olsen Kasene. (Anders Torstensens far var med andre ord fadder ved Anders kones dåp...)Ved vielsen oppholder begge seg på Langsholt. Han oppgis å være 27 år, hun 24. Hans far: Tosten Olsen. Hennes far: Jens Andersen. Forlovere: Nils Torbjørnsen og Corfits Olsen Langsholt.Dette kan vel i det minste hjelpe deg videre.M. Grasto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.