Gå til innhold
Arkivverket

[#30074] Vielse i Mandal 03.03.1803 - Ole Reiersen og Anne Danielsdatter Frosland


Gjest Ellen Marie Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Sandvik

Er det noen som kan hjelpe meg med oppslag i kirkeboka på denne vielsen. Datoen har jeg funnet på Familysearch.Navn på forlovere, bosted, alder osv. kan kanskje hjelpe meg videre i letingen etter flere opplysninger om Ole Reiersen. Jeg har ingen opplysninger om Ole utenom vielsesdatoen. Hvor kom han fra? Hvem er foreldrene?Mvh EllenNår det gjelder Anne Danielsdatter er hun døpt 11.01.1773 i Mandal, og foreldrene er Daniel Frosland og Aase Johnsdatter. Her er hun i 1801 Lenke Jeg har funnet følgende barn:1. Anne Begine dpt. 30.07.1803 i Mandal2. Aase dpt. 20.10.1805 i Mandal3. Daniel dpt. 04.10.1807 i Mandal4. Reinert dpt. 22.09.1811 i Mandal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Grethe Flood

Den nest eldste datteren til Ole og Anne er oppkalt etter mormor Aase, mens den eldste datteren heter Anne og kan være oppkalt etter farmor...Jeg tok et søk i FS på Ole Reiersen med foreldre Reier og Anne, og fant denne Ole Reiersen. I så fall er han ”bare” 21 år ved giftermålet i 1803:Ole Sex: M Event(s): Christening: 11 Aug 1782 Place: Mandal, Vest-Agder, Norway Parents: Father: Rejer OLSEN Mother: Anne AANONSDR Imidlertid ser jeg at Anne Danielsdatter ble døpt i 1773, så da faller vel denne Ole Reiersen bort. Av andre Ole Reiersen født i Vest-Agder, finner jeg: Ole Reiersen, døpt 1.6.1766, Holum, sønn av Reier Olsen og Gunlaug Toresdatter; Ole Reiersen, døpt 26.3.1771, Holum, sønn av Reier Olsen; Ole Reiersen, f. 16.9.1765, Kristiansand, sønn av Reier Jonsen og Anne Mikkelsdatter og Ole Reiersen, f. 18.2.1771, Kristiansand, også sønn av Reier Jonsen og Anne Mikkelsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.