Gå til innhold
Arkivverket

[#30084] Ertenvåg i Gildeskål


Gjest Knut Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Hansen

Hei ..Hans M Olsen i Ertenvåg i Gildeskål..Hans M Olsen (f:17.06.1823 – død 11.05.1864) var gift med Martha Birgitta Johannesdatter, paret var bosatt i Ertenvåg i Gildeskål... I FT i 1865 er Martha enke og bosatt i Ertenvåg sammen med de 6 kjente barna (født i perioden 1848-1857). Blant oldebarna til Hans sies det at han het Hans Michael Olsen..Hvem er Hans M Olsen og når og hvor ble paret gift?På forhånd takk..MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

I min base har jeg en Hans Mikal Olsen, f. 26.5.1846 i Skålsvik, Gildeskål. Han var sønn til Ole Hansen og Anne Elisabeth Jakobsdatter. Kan det muligens være han? Men jeg har ikke noe ekteskap på han. Han hadde en bror, Miikal Johan Olsen, f.1850.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

Hei Birger..takk for respons, men desverre.Hans M Olsens første barn er født i 1848.Fødselsdata mm på Hans M Olsen er hentet fra 'gravmerket' (jernplate) på Gildeskåls gamle kirkegård.MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Helge Angell

Hans Mikael Olsen og Martha Birgithe gifta seg 21.9.1847 i Gildeskål kyrkje. Hans var son til Ole Fransen Ertenvåg og Abigael Eliasdtr frå Skaugvold i Gildeskål. Ole var son til Frans Olsen og Anne Margrethe Hansdtr på Ertenvåg. Abigael var dotter til Elias Kristensen og Dorete Helgesdtr på Skaugvold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Hansen

YEEESSSS...tusen takk.. Olav Helge..jeg hadde regnet med det, for Hans M. og Marthe B. bodde på den jorda som Ole Fransen bodde på, men jeg fant ikke mere enn antydningen(boplass og farsnavn).. nå kan jeg fortsette på Hans M. Olsens søsken, dem har jeg bare to av, en funnet døpt, den andre er tanken verre enn Hans, navnløs men med sterke indikasjoner..MvhKnut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.