Gå til innhold
Arkivverket

[#30086] Stølhaug, Øysanden, Sør-Trøndelag


Gjest Steinar Eik
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Eik

Jeg søker opplysninger om Anne Bertine Christiansdtr. f. 1896. Jeg har muntlig informasjon om at hun ble gift med en Stølhaug og at familien bodde på Øysanden i Sør-Trøndelag. Trolig er dette Melhus kommune. Er det noen som vet navn på Annes ektemann og eventuelle barn? På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Takk for innspillet, Grethe! Jeg har også funnet den samme personen, men det blir litt for lite å gå etter. Fortsatt håper jeg å få kontakt med noen som har sikker informasjo om familien til Anne Stølhaug. Det er mange med dette etternavnet i telefonkatalogen for Sør-Trøndelag, men å ta kontakt med en av dem blir å handle i blinde.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Aasegg

Tenkte bare å fortelle at Øysand ligger ved Gulosen, altså der elva Gaula renner ut i Trondheimsfjorden. Og det er ganske riktig i Melhus kommune, men har nok tilhørt Leinstrand, Byneset og/eller Buvik.mvh Torill Aasegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idar Loe

Heisann Steinar Eik. Øysand er en del av Melhus kommune i Sør-Trøndelag og danner grensen mot Buvik. Buvik er i dag en del av Skaun. Jeg har 'skummet' i gjennom Melhusbøkene om Øy, Øya og Øysand uten å finne hverken Anne Bertine Cristiansdatter eller Hr. Stølshaug nevnt. Beklager, men kanskje andre kan hjelpe deg. Lykke til videre!MVH Idar Loe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Eik

Mange takk til dere begge. Jeg regner med at Øysanden er samme sted hvor det i dag ligger en campingplass. Jeg har bare muntlig informasjon om at familien bodde på Øysanden. Nå vet jeg i hvert fall at familien ikke er omtalt i Melhusboka. Takk for at dere tok dere tid.Vennlig hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Aasegg

Det stemmer at det ligger en campingplass på Øysand ja :)Stølhaug er imidlertid et etternavn som er kjent fra Orkanger og Orkdal. Kan det være et spor å følge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.