Gå til innhold
Arkivverket

[#30088] Lindert Clausen, Trondheim


Gjest Per Stifjeld
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Stifjeld

3/6 1800 ble han gift i Vår Frue kirke med Petronella Olsdatter Myhre. Da, og i folketelling 1801, var han 'grenader i det 2det Trondhjemske infanteriregiment' Ved dåp av deres barn sto han i 1804 som grenader, i 1810 som 'entlediget' soldat og i 1816 som matros.5 barn 1800-1816. 2 død som spedbarn. Jacob Lindert, f 1816 (brukte etternavnet Clausen), dro til Lenvik, fikk familie der og druknet i 1850. Etterkommere i Lenvik og i Finnmark (Honningsvåg og Mehamn) Etterkommerne brukte Linder(t)sen som etternavn.Petronellas foreldre har jeg funnet i Trondheim , men ikke videre aner.Lindert Clausens (Clausson, Claussøn) aner har jeg lett etter i årevis, uten resultat. Kan han, som soldat i Norge, være svensk?Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

(Til innlegg 2:) - men Maren var i tilfelle likevel ikke hans mor? Han skulle være 23 år ved FT 1801 Lenke, altså født 1778/79.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Per Stifjeld

Ser at jeg har glemt å takke de to som forsøkte å hjelpe. Jeg kommer dessverre ikke videre, selv om Lindert jo er et litt spesielt navn som skulle være lett å søke etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.