Gå til innhold
Arkivverket

[#30102] Kristi Andersftr. Romundset, Aure


Gjest Myrthle Strøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Myrthle Strøm

Enke, Kristi Andersdtr. Romundset, f. 1751, gift 24.1.1788 med Peder Olson Mæle f. 1720. fikk en datter, Marit, i 1792. Noen som vet hvor Kristi kom fra og om mulig, navn på hennes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er dette Marit med foreldrene Peder og Kirsti på Mæle i Aure i 1801? Lenke. Ser at Kirsti Andersdatter har en sønn, Anders Pedersen, 23 år (f.ca. 1778), så da kan vi vel slutte at første mannen til Kirsti også het Peder. I FS/IGI finner jeg en Kirsti Andersdatter som gifter seg 2.4.1782 med en Peder Andersen, men har ingen garanti for at dette er de riktige ektefolkene. I så fall er sønnen Anders født fire år før giftermålet. Jeg finner imidlertid to barn på Peder Andersen og Kirsti Andersen i FS: Beret (Berit), døpt 2.11.1783, Aure, og Anders, døpt 16.9.1781. I 1801 finner bare én gift Peder Andersen i Aure, og hans kone heter Inger.Mulig at dette er skudd i tåka…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myrthle Strøm

Det er de samme folkene som du viser til. Da Peder Olsen og Kristi giftet seg 24.jan. 1788, kalte Kristi seg Romundset. Jeg har lest kirkebøkene men har ikke funnet mer om Kristi, Får vel prøve en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.