Gå til innhold
Arkivverket

[#30105] Dåp i Sund, ca. 1843


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Håper på opplysninger om farsnavn ved konfirmasjonen til Hans (Anders) Andreassen Stolmevåg ca. 1843. Hans er født ca. 1827, sannsynligvis uekte.Se ellers innlegg: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Konfirmasjonen 20. oktober 1844 sier Hans Andreassen Rabben, født 8. oktober 1827, sønn av Andreas Angelman og Anne Hansdatter Rabben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Om det har noen praktisk bedtydning eller ikkje men Heidi han du viser til i Bergen heter Angerman mens det nå henvises til Angelman og her er en Andreas Angelman døpt i Bergen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det er klart det har praktisk betydning! Takk, Oddvar! Jeg hadde ikke funnet AngeLmann i Bergen, bare AngeRmann, og antok det måtte være feil avskrift. Men her har du jo en kandidat - jeg skal snuse på Fantoft i bygdeboka også... Moren til den uekte gutten var jo født der! Du må veldig gjerne se på debatten sammen med meg - jeg plundrer litt, og trenger all hjelp jeg (og Terje, da :) kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.