Gå til innhold
Arkivverket

[#30107] Jacob Jacobsen Myklebust, Jølster. Hvem var foreldrene?


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Jacob Jacobsen Myklebust gifter seg i 1744 med Karen(Kari) Andersdatter Svidal ( datter av Anders Andersen Svidal og Maria Sørensdatter Solem gift i 1717). De har sønnen Ole Jacobsen. Er det noen som vet hvem foreldrene til Jacob er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Litt lenker frå DA og litt i blinde frå FS IGI:Som du nemner; Jacob Jacobsen gifter seg i 1744 ([url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=joelstvi&gardpostnr=485&merk=485#ovre>Lenke) – FS: Lenke - foreldre til Karen gifter seg i 1717 (Lenke) – FS: LenkeOm Jacob skal vere i om lag same alder som Karen finnes det eit passande foreldrepar her: Lenke (men har dei nokon son ved namn Jacob?)*********Den Jakob Jakobsen det er skifte etter (sjå innlegg over) er muligens denne - Lenke(andre oppføringer på FS IGI – truleg for samme Jakob - syner dette: Lenke & Lenke & Lenke & Lenke)Kan Jacob f. 1700 vere denne 4 år gamle karen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Etter mine notater skal Jakob Jakobsen Myklebust (1720-1774) være sønn av Jakob Jonsen Myklebust og Lisbet Antonsdatter Myklebust (1693-1752), og sønnesønn av Jon Tordsen (1668-1743) og Gitlov Andersdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Tusen takk alle sammen. Finner Jacob med de foreldrene Yngve oppgir på FS (kirkebok)dåp 21 jul 1721, -Ser ut som han har en tvillingbror Jon Jacobsen døpt samme dag. ( Må lære meg å lage sånne lenkehenvisninger- får det ikke til enda) finner også Jacob Joensen Mochlebust døpt 6 jan 1697 med far Jon Møchelbust og mor Gubob Andersdtr På lenken til folketelling 1701 fant jeg Joen Torsen 33 år på Møchelbust men ingen barn med navn Joensen. Kan Jacob Jacobsen 4 år her være feilregistrert for Jacob Joensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.