Gå til innhold
Arkivverket

[#30108] Amund Bolt


Gjest Rita Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Rita Hole

Har jeg forstått dette Diplomet(lenke under) riktig så tilhører Amund Bolt denne familien:Jon Havtorson og Birgitte Knutsdatter hadde Datteren Cicilia og sønnen Ulv/Ulf Jonson.Ulv Jonson hadde datteren Birgitte som var gift med Jønis Erikson og sønnen Peder.Peder Ulvson hadde barna: Jon Pederson, Ulv Pederson, AMUND BOLT,og Margrete gift med Sven Laurenson.Hvor har Amund Bolt-navnet ifra?Vadstena 14 des.1445 : [url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=13631&s=151&str=>Lenke Dette må vel være Amund Bolt som nevt ovenfor? -Her nevnt som Amund Pedersen: Lenke Hans hustru og hennes far: Lenke Amund Bolt har en sønn med samme navn som døde 1485 i Glantshammar? :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Amund Bolt har navnet fra Amund Bolt - direkte navneoppkalling etter morfaren. Dette vil du finne alt om i standardlitteraturen om Bolt - artikler av Sollied og Stene i NST og nå av Per Reidar Christiansen i seneste hefte av Genealogen (1/2005).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor  Waler Iversen

Hei Rita :)Peder/Peter Ulvssons hustru var Gjertrud Agmundsdatter.Hun var datter av ridderen Agmund (Amund) Bolt Berdorsson [n. 1368-1369-1418-1419] Morens navn er ikke kjent.Agmund Bolt Berdorsson var g.2.g.m Fru Gunhild Bergsveisdatter {n. 1390-1422]De fikk disse barna: * Borghild Agmundsdatter [n. 1413] g.m. ridderen Herman Molteke * Håkon Bolt Agmundsson [n. 1418-1438] Væpner, g.m. Elin Laurensdatter [n. 1422-1460]Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Takk til Lars og Rigmor for henvisninger og slektsrekke !Jeg var ikke kjent med denne grenen.- Jeg har fra før Gundhild Sigurdsdatter Bolt som var datter av Sigurd Bergtorsen Bolt,som igjen var sønn av Bergtor Kolbeinson Bolt.Gundhild var gift med Eilif Torgautsen av slekten Smør (ca.1360-etter 1422).Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.