Gå til innhold
Arkivverket

[#30110] Hva skjedde med Ole Mortinius Hansen f 1834 ifra Råde i Østfold?


Gjest Per Håkon Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

Ole Mortinius Hansen f 1834 i Råde, var ett av Hans Jacob Nilsen Hestevold og kona Grethe Marie Jonsdatters mange (13?) barn. Vet noen noe om hans skjebne, om han giftet seg, fikk barn, etc? Han skal ha tjent på Tomb, og jeg vet at han var i live i 1856, men det er også alt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner i allefall disse barna i FS/IGI: Karen Kirstine, f. 1.3.1825, Råde Birthe Marie, f. 20.3.1827, Råde Anne Marthea, f. 28.4.1829, Råde Gunild, f. 26.3.1831, Råde Peer, f. 12.2.1833, Råde Ole Martinius, f. 4.2.1834, Råde Niels, f. 2.2.1836, Råde Jacob Christian, f. 28.2.1838, Råde Johanne Malene, f. 28.5.1840, Råde Peer, f. 8.12.1841, Råde John, f. 29.12.1842, Råde Halvor, døpt 26.12.1846, Råde Olaves, 6.2.1846, RådeSiden dette er funnet i FS, bør opplysningene sjekkes! Dette kan vel være enkemann Hans Nilsen på Ekeli i Råde i 1865. Barna Karen K. og Jakob K. er med i husstanden Lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Som du sier: Karen og Jacob er på Eikeli hos faren i 1865. Vi finner nok i 1865 Birte som tjenestepike på Berg; Gunnild er nok gift med brukeren av Hestevold, Nils er vel i tjeneste på Skråtorp, og Olaves kvegrøkter hos sogneprest Bassøe. Men jeg har lett forgjeves etter han som er viktigst for meg, Ole Mortinius, skjønt jeg vet at han var i live i 1856, men ikke hvor han oppholdt seg. Hvis han er registrert i 1865 uten sitt andre etternavn Mortinius (Martinius), så kan han være vanskelig å finne... Derfor håper jeg at noen har adgang til lokale kilder som kan fortelle noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.