Gå til innhold
Arkivverket

[#30111] Oppslag kirkebok Østre Aker 1889-1898


Gjest Hanne Johnsrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Johnsrud

HeiJeg leter etter min tippoldemors søster Stina Haagensdatter f. 15.05.1863 i Bjørseth, Østre Toten.En mulig Stina bor i Fladenstuen i Aker i 1900. Gift med Anders Peter Kjelstrup f. 1855 i Danmark. Barn: Dagnar Marie f. 1889, Thyra Karoline f. 1891, Valdemar f. 1893 og Frederikke Aleksandra f. 1898. Alle f. i Østre Aker.LenkeDet jeg lurer på er om noen har anledning til å sjekke dåpen til et av barna for å se om det der kan være oppgitt farsnavn på denne Stina.Takk for hjelpen Mvh Hanne Johnsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Holsve

Østre Aker MINI 8.Dagmar Marie f. 21.3.og døpt 29.9.1889 Foreldre: Stenarb. Anders Peter Kristen... (midten av kirkeboken er skadet)f. 1855 H. Stine Haakensen f.1863. Adressen slutter på ..orud. Faddere: Kone Hanna Johansen, Pige Elen Hansen, Arb. Johan Johansen, Arb. Gulbrand Pedersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

Tusen takk skal du ha:-) Da føler jeg at jeg er et skritt nærmere en løsning. Skal forsøke å finne ut hvor disse ble gift for å få vite navnet på Stinas far.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Vielse, Østre Aker kirke 9. sept. 1888: Gaardsarb. Anders Peder Kristensen, Grorud, f. 1855 Vadum Sogn, Danmark ? (Smed Kristen Jonsen/Jensen) og Stina Haakensen f. 1863 Østre Thoten, (husm. Haaken Hansen) Forlovere: Theodor Gundersen, mulig det står Smedhaugen og Ole Johansen. Barnedåper: Dagmar Marie f. 21. mars, døpt 29. sept. 1889. Thyra Karoline 17. jan. døpt 19. april 1891. Valdemar f. 17. sept. 1893, døpt 25. mars 1894. Hj.døpt 29. nov. 1893 paa Ager sygehus. Fredrikke Amalie f. 22. aug. Hj.døpt. 23. aug. 1896. Død 7. sept. begr. 12. sept. 1896. Fredrike Aleksandra f. 13. aug. døpt 20. nov. 1898. Alle i Østre Aker kirke. Farens yrke er nevnt som stenhugger eller stenarbeider. Du bør ta en egenkontroll på dette. Folketellinga 1865 Østre Toten bør gi deg svar på hvor Stina var født ?. Hilsen Terje Bjørndahl og Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Johnsrud

HeiTusen takk for hjelpen:-) Dette var flott. Er nesten 100% sikker på at dette er riktig Stina Haakensen da det bare er en i riktig alder i 1865-tellingen for Østre Toten.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.