Gå til innhold
Arkivverket

[#30112] Feil i Sulasoga, Borgund


Gjest Niels Hegge
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Hegge

Hei, Jeg forsøker å søke i Sulasoga, forskellige databaser for Borgund. Når jeg velger søk veksler det over til Folketellinga for 1801 og viser 0 treff. Selv med et så vanlig fornavn som Anders.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Den feilen klarer ikke jeg få fram. Bruker du lenke til databasene fra Digitalarkivet eller fra et annet nettsted? Vi har foretatt endringer i dataene og adresser slik at andre nettsteder eller bokmerker du måtte ha til disse databasene kan være upålitelige.Lenker herfra skal virke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hej,Nå virker det ok. Jeg gikk fra 1801 folketellinga, valgte samme område og begyne søkningen. Det var da jeg fikk så merkelige svar.Jeg har Firefox og forsøkte med IE for en kort tid siden. Søkte på Døpte, Valgte år 1757, Kjønn på barn M og fikk ett antal treff. Første gang ble det også her feil i resultatvisninga når jeg søkte de neste 10 osv, men fortsatt på Sulasoga. Nå for et minutt siden går det bra.Lykke till videre, jeg fant ikke den jeg søkte etter, men skall fortsette å lete.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Kva meiner du eigentleg med Sulasoga? Betyr det at du brukar lenkjer frå ei anna sida? I så fall kva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Rabbevåg

Gjelder gravlagde i Borgund 1800-1839 under Sulasoga; For en tid tilbake oppdaget jeg at dødsfall etter 1900 ikke lenger fantes, nå i løpet av siste uke er dadsfall etter 1876 blitt borte, er det noen som spiser dataene? Ellers er det plagsomt ofte problemer med blaing til neste side blant fremsøkte forekomster. Da hender det svært ofte at det opprinnelige søkekriteriet er byttet ut med et tidligere!Ellers må jeg nok bare beklage og si at endringer som er gjort på systemet i den senere tid for meg faktisk oppleves som ett tilbakeskritt! Det gamle systemet fungerte mye bedre.Nevner også at 'Vigde i Borgund 1800-1816' har blitt borte fra valgmuligheten under pensjonatrommet Sulasoga. Håper at dette kan legges inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Vi beklager at årene etter 1900 falt ut. Nå skal databasen for Borgund 1816-1939 være komplett utifra de data vi har fra Sulasoga.Vielsesdatabasen som manglet under DP-rommet til Sulasoga er nå også på plass.Jeg forsøkte å gjøre et liknende søk som det du beskrev i databasen over døpte 1698-1800 og fikk 57 treff på gutter født i 1757. Det nye søkesystemet er enkelt i bruk og gjør at du trenger færre søk for å komme fram til en sannsynlig treffliste. Enkelte ting må en riktignok passe på: Ikke bruk back/tilbake-knapp for å gå tilbake i søket ditt og gjøre endringer eller starte et nytt søk. Dette er veldig viktig, ellers vil du få krøll.For å lage nytt søk: Klikk på knappen Ta bort søkeresultat.For å endre på et tidligere søk: Se på søkefeltet med de ulike rullegardinene og søkeboksene over tabellen med søkeresultatet. Foreta de nødvendige endringer i de boksene hvor du allerede har laget søk, f.eks. endre et søk på fornavn er lik Anders til fornavn børjar på and. Klikk på Søk-knappen eller trykk på Enter på tastaturet ditt.Lykke til!Ta kontakt igjen om du fortsatt har problemer eller du ser andre feil og mangler hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.