Gå til innhold
Arkivverket

[#30114] Daniel von Erpecom, Bergen


Gjest Grete Bratne
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Bratne

I databasen for Døde i Bergen 1668-1815 finner jeg 3 stykker som heter Daniel von Erpecom og som er gravlagt med 20 års mellomrom i 1729, 1749 og 1769.Finnes det skifter eller annen info som kan fortelle noe om hvem som var hvem, mht navn på koner eller barn. Har søkt i andre databaser, slektsbøker, dis-treff, ol. men det er litt ymse hva andre slektsforskere har kommet frem til både mht dødsår og fødselsår på de forskjellig med dette navnet.Hvis ikke dere har mulighet for å se etter slikt er det kanskje noen andre her på forumet som vet ?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje e skrolsvik

Hei. Jeg har notert meg hele syv stk Daniel von Erpecom. Men de du spør etter ser ut til å være. Daniel Abrahamsen von Erpecom f. juli 1672 Bergen døpt 9/7-1672 NK død okt 1729 Bergen begravet 10/10-1729 NK. Sønn av Abraham von Erpecom og Catharina van Gansepoel.Han var gift med Helene (Lene) Hansdatter Bigum.Så har du Daniel Abrahamsen von Erpecom født des 1726 Bergen døpt 13/12-1726 DK død 1749 Bergen begravet 26/9-1749 DK. Sønn av Abraham Danielsen von Erpecom og Elisabeth Jørgensdatter Brunchorst.Den siste du nevner er Daniel Danielsen von erpecom f.1698 Bergen død 1769 begravet 9/4-1769 DK. Han var sønn av Daniel Abrahamsen von Erpecom og Helene (Lene)Hansdatter Bigum. Han var gift med Sara Jørgensdatter Brunchorst. Håper dette var 'litt' opplysende. M v h Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Ja, hvis du vet at dine kilder er sjekket er jeg veldig glad for disse opplysningene :-)Takk skal du ha !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terje e skrolsvik

Hei. Det er laget familiebok om slekten von Erpecom.Den har med det meste om de eldste leddene av denne slekten her i Bergen. Der er og fadderne til de forskjellige barnene tatt med. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Finnes det en Niels Danielsen von Erpecom ca 1790, Nykirken? MVHGreta Storm Ofteland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.