Gå til innhold
Arkivverket

[#30118] Feil fornavn (?) i Gifte i Fåberg 1730-1818


Gjest Titti Blekastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Titti Blekastad

Nr 11 Brudgom Jørgen,Brudgomsgård Sorgendal, Brudens far Asbiørn.Gift 1730. Dette stemmer med opplysninger jeg har fra en slektning. Hun har opplyst at brudens navn var Beret, mens det i arkivet står Marit.Kan det være feil i arkivet? Jeg må kanskje selv oppsøke kirkebøkene (hvis mulig)? Vennlig hilsen Titti Blekastad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Dette er mine notater om Jørgen Sorgendal og Marit/Berit Asbjørnsdtr. Jørgen Christensen Sorgendal f. ca.1705, g.13.12.1730 Fåberg, forlovere Muller Hammer og Friderick Corporal. Bodde på Sorgendal. Døde 1788, 83 år, enkemann. Barn født mellom 1731 til 1742, moras navn ikke nevnt. Mellom 1745 til 1752 er moras navn Berit. Marit (Berit) Asbjørnsdtr. F.ca.1709. Berit Asbjørnsdtr. Sorgendal gravlagt 11.03.1763 54 år.Jeg har ikke funnet noen Marit Asbjørnsdtr, død før 1745, heller ikke noe ekteskap mellom Jørgen Christensen Sorgendal og Berit Asbjørnsdtr. så derfor antar jeg at Marit og Berit er samme person. Dette paret er mine 3-tippoldeforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Digitalarkivet har ikke tilgang til originalt kildemateriale, kun databaser og digitale bilder vi får tilsendt. Vi kan derfor ikke kontrollere feilmeldingene etterhvert som de kommer inn. Istedet samler vi dem opp slik at vi kan organisere et korrekturarbeid når vi får økt ressursene våre en gang. Vi vil derfor sette stor pris på om du la inn feilmeldingen i vårt Korrekturskjema.Rask brukerveiledning: Når du har klikket på vielsen det gjelder (klikk på tallenken 11 framfor raden), klikker du deretter på Korrektur-knappen over tabellen. Fyll inn nødvendig informasjon om deg selv og gjør de nødvendige endringer i data. Klikk deretter på Hald fram-knappen og vips er meldingen sendt til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.