Gå til innhold
Arkivverket

[#30128] Hanken, Langevåg.


Gjest Bjarte Breistein
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Breistein

Søker etter Karoline og Oluf fra Hanken i Langevåg ( Borgund ? ) De fikk en datter i 1927 som ble gift i Hamre.Er intressert i anene til disse to.Datteren lever fremdeles så navnet hennes kan jeg ikke oppgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Hei, lurer på om denne Oluf brukte etternavnet Hanken? Det er et familienavn også i Langevåg men det stammer fra Hankane i Ålesund (tidl. Borgund). Hankane (Hanken)ligger ikke så mange steinkast unna Sula som er øya og kommunen der Langevåg er kommunesenter.Ellers ligger forskjellige kirkebøker her på DA under Møre og Romsdal, Sula (Borgund).Jeg vil tro at vielsesattest til gjenlevende datter vil si hva brudens foreldre het. mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breitein

Takker for svaret.Du har rett i at det første jeg må gjøre er å sjekke vielsesattesten til datteren. Jeg har lånt Bygdebøkene for Borgund og Giske,men der fant jeg ingenting under gården Hanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Det er ikke så veldig mye å finne av familier slik sett i Borgund og Giske-bøkene, selvom de er gull verdt med masse godt stoff. Tror at du best kan finne info i kirkebøkene for Borgund her på DA. Så langt jeg kan se er der 7 -8 aktuelle Oluf'er født før 1900 som kan være aktuelle.Svært mange som flyttet til Langevåg kom hit for å jobbe på ullvarefabrikken, Devold. Ellers kan min svigerfar huske en lærerinne som het Karoline (Kalla) Hanken var her i Langevåg, men hun var frøken så lenge han kan huske.Kanskje en telefon til noen som heter Hanken i Langevåg kan hjelpe deg på vei? mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Magne Michaelsen

Det har gått mer enn fire år siden spørsmålet om Oluf og Karoline Hanken kom opp. Tilfeldigvis fikk jeg se saken i Brukarforumet, og det viser seg at jeg trolig har personene i mine slektsdata. Hvis du fortsatt er interessert, kan du kontakte meg på magne.michaelsen@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.