Gå til innhold
Arkivverket

[#30139] Hanna Westbye bor FT 1875 i Drøbak


Gjest Kristin Berthelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Berthelsen

Hei !Kan noen hjelpe med opplysninger om Hanna f ca 1869 i Hurum?Hennes foreldre er Johannes Jacob Westbye, som var kjøpmann i Storgaden i Drøbak ca 1875, og Maren (Westbye).Har funnet en Hanna i FT 1900, da med etternavn Pedersen, men er usikker på om dette kan være den sammen.Jeg håper også finne etterkommere,kanskje noen har tips som kan hjelpe meg videre.På forhånd takk !Med vennlig hilsen Kristin Berthelsen Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er foreldrene til Hanna fortsatt i Drøbak i 1900. LenkeDet ser ikke ut til at Hanna er døpt i Hurum i 1869. Kirkebøkene ligger i Digitalarkivet for disse årene. Her er tre med fornavn Hanna som er døpt omkring 1870. Ingen av dem er den rette.Mulig hun er døpt i Østfold om familien har flyttet hit rett etter at hun ble født?Faren som bor hos dem, er enkemann i 1875. Jens Villiam Vestby, f. 1799, i Sandvika i Bærum. Om det er far til Johannes eller til Maren framgår ikke av denne tellingen.Det skulle være mulig å følge familien bakover når du har disse navnene og fødestedene.Hvor du skal finne Hanna senere er ikke lett, om hun har giftet seg. De fleste er ført med mannens efternavn i 1900- folketellingen.Kan hende du vil finne henne konfirmert og gift i kirkebøker for Drøbak, siden foreldre fortsatt bor der i 1900.Skal se om jeg finner noen flere opplysninger i digitale kilder. Kirkebøkene har jeg dessverre ikke .Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Hanna f. 1869 +- 2 år , født i Hurum, som jeg finner i 1900 er denne damen g. Berg.LenkeVet ikke hvor du har funnet Hanna med etternavn Pedersen, og hvorfor du lurer på om det kan være henne?Kan du gi noen flere holdepunkter eller legge en lenke til Hanna Pedersen?Mvh. Gunn. Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er muligens foreldre til denne Aksel Berger f. 1869, Svelvik. Den enste Bergerfamilie jeg finner her i 1875 tellingen . Aksel skulle være født her.LenkeDu får vurdere om du tror disse kan være den familie du leter etter? Da kan du jo sjekke kirkebøker for stedet og muligens finne ut om det er den rette Hanna. En sønn kunne passe med oppkalling etter hennes far, men ellers blir det gjetting.Mvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver med en lenke til et par av dine temaer om Hanna Westby og hennes familie i debatter tidligere. Nå har du nok fått en del doble informasjoner for jeg hadde ikke sett disse spørsmålene før.LenkeLurt om du legger lenker til det nye tema fra de gamle du har om samme emne.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei Gunn ! Takk for at du har tatt deg tid til å svare. Den Hanna jeg har funnet i FT 1900 for Drøbak er født 1870, og jeg ser jo at det ikke står at hun er født i Hurum. Mulig hun er døpt i Drøbak,der er KB borte. Jeg tenkte ikke på at jeg har søkt etter hennes far før. Beklager dette. Jeg har kommet bakover på farens side, men skulle gjerne ha visst mer om Hanna.Mvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Berthelsen

Hei igjen Gunn !Glemte å si i forrige innlegg at Hanna Berger kan absolutt være et spennende spor. Jeg får forsøke å begynne med å lete etter dette giftemålet, evnt faddere på barna.:o) Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen
LenkeHer er liste over kirkebøker for Svelvik.Håper du får låne det du trenger for å finne opplysninger om dette er den rette Hanna.Lykke til med letingen!Mvh. Gunn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Kristin Berthelsen

Prøver å løfte innlegget.Jeg har dessverre ikke klart å finne 'min' Hanna. Hanna i Svelvik er ikke den riktige.DIS-Gravminner forteller at det finnes en Hanna Pedersen f 1869 og død 1939 i Røyken.Kan noen hjelpe til med opplysninger om denne Hanna?På forhånd takk for hjelpenMvh Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Tom Larsen

Kristin Her er fra kirkeboka i Drøbak ved komf. 1885.Hanna Josefine Vestby f. 6/6 1870, døpt 26/6 1870 i Hvidsten, Komf. Drøbak 4/10 1885.

bilete7438.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.