Gå til innhold
Arkivverket

[#30154] Foreldre til Anna Jacobsdatter, f 1704 Leiros


Gjest Randi Fjellbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Fjellbu

Anna var gift med Peder Hansen, f 9/6/1711. Hun døde i27/7/1785 på Leiros, Peder øde 18/6/1791.Datter Ingeborg Pedersdatter ble født 1751 Leiros og døde 18/8/1822 i Forra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Jeg har visst kommet akkurat like langt som deg. Har notert at Ingeborg var født 1 påskedag 1751 ut fra kirkeboken.Hun hadde to brødre som het Hans. Den første f. 1749 og den andre 06.09.1755 g.m Marit Olsdtr. Men dette har du kanskje fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Fjellbu

Nei da. Jeg la ut alt jeg hadde om henne... Så hjertelig takk skal du ha!Vi får bare snuse mer da. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Hans f. 1755 bodde på Leeros i 1801, han var styrmann, ved skifte i 1806 hadde han barna Peder 15 år, Ole 13 år og Elen 18 år. Anna og Peder hadde også flere barn. Ved dåpen til Dordi 14 jan 1759 er det notert at hun var 7ende barn. Det var også en Dordi døpt 1 jul 1753. De to siste har jeg ikke funnet. Jeg har endel opplysninger om Ingeborg Pedersdtr og Jon Olsen som var trolovet 3 jun 1777, deres barn og om Jons farsslekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Fjellbu

jeg bukker og takker for alt nytt :-)om du vil maile meg, er jeg å treffe på rfjellbu@hotmail.com og på rfjellbu@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Bjørn Gundersen

Jeg ser av dette innlegget at det er oppgitt at Peder Hansen som var gift med Anna Jacobsdatter, Leiros var født 9/6-1711. Er dette hentet fra mikrofilmet kirkebok? Har lett selv på de kirkebøkene som er skrevet av og lagt på nettet uten å finne ham.Hvem var i så fall hans foreldre. Jeg har tidligere fått opplyst at Peder Hansens far var Hans Tørrisen f.ca.1678 og mor var Marit Pedersdatter.Ved skifte etter Marit Pedersdatter,Skar i Ofoten den 21/10-1740 oppgis hennes sønn fra 1.ekteskap Peder Hansen 33 år altså født ca.1707. Er det noen som kan klare opp i hvem som var rett Peder Hanse gift med Anna Jacobsdatter?Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Jeg har notert at Peder Hansen født 2/6-1711 hadde Hans Pedersen Leeros til far. Dette ut fra mikrofilmet kirkebok. På den tiden var vanligvis ikke mødrene oppgitt ved dåp. Jeg har ikke notert kilde på ekteskapet med Anna Jacobsdatter og når det fant sted så det kan teoretisk sett godt være to Peder Hansen og at den vi har koblet med Anna Jakobsdatter er feil. Det er såpass lenge siden jeg jobbet med dette at jeg ikke husker hvor jeg fikk koblingen fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Takk for svar! Jeg har notert at mora til Peder Hansen; Marit Pedersdatter giftet seg på nytt med Hermann Christophersen f.ca.1683 han døde 1751. Det er vanskelig å finne alle sammenhenger mellom familier i denne perioden i Evenes da det mangler en del kirkebøker.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.