Gå til innhold
Arkivverket

[#30159] Kari Gundersdatter, gift med Nils Stiansen Grasåsen


Gjest Randi Fjellbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Fjellbu

Kari var datter av Gunder Knutsen Kleivane (ingen fler data) og Tori Tjøgersdatter. Tori ble født i 1747 i Ubergsmoen og var datter av Gunnar Tjøgersen Ubergsmoen og Guro Kittilsdatter (f 1711)Nils Stiansen Grasåsen ble født 1755 og var sønn av Sian Nilsen Lindland (f 1736) og Mari Olsdatter.Jeg ønsker meg data om Kari, og gjerne også om hennes far Gunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg kan ikke gå god for at alt jeg har her er riktig. Min hovedkilde er Hallvard Tveitens 'Vegårsheislektstavler', og der er det en god del feil. Karis søster, Mari Gunnarsdtr. Kleivane (f. 1773; g.m. Ola Olsen III Myre, 1764-1811) er min 3xtippoldemor.Jf. Tveiten hette far til Kari og Mari Gunnar Ellingsen Kleivane (1740-1788), og han var gift med Tøri Tjøgersdtr. Ubergsmoen (f. 1747).Gunnar Ellingsen Kleivanes foreldre: Elling Knutsen Våje (1705-1780) og Mari Gunnarsdtr. Takserås (f. 1714).Gunnar Ellingsen var igjen sønn til Knut Olsen Våje (1661-1711) og Gunbør Ellingsdtr. Selås-Valle (f. 1681). Mari Gunnarsdtr. var datter til Gunnar Eivindsen Takserås og Kari Kjetilsdtr.Så var det Tøri Tjøgersdtr. Ubergsmoen. Hun var datter til Tjøger Gunnarsen Ubergsmoen (f. 1708) og Guro Kjetilsdtr. Lauve (f. 1711). Tjøgers foreldre: Gunnar Tjøgersen Ubergsmoen (1689-1750) og Tore Torbjørnsdtr. Nedre Nes (i Holt). Guros foreldre: Kjetil Andersen Lauve (f. ca. 1670) og Kari Grundesdtr. Espeland (1685-1764).Tveiten fører alle disse linjene enda flere ledd bakover. Hvis jeg får e-postadressen din, kan jeg sende deg noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.