Gå til innhold
Arkivverket

[#30161] Mari Olsdatter, gift m Nils Stiansen Lindland


Gjest Randi Fjellbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Fjellbu

Henne vet jeg ingen ting om historien til. Hun ble gift med Nils Stiansen Lindland i 1769 og fikk 7 barn med han, hvorav Nils Stiansen Grasåsen er mitt anker i treet.Hvem var Maris foreldre? Hvor ble hun født? Søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Jeg går ut fra at du kanskje har byttet om på fornavn og patronym vedr. Mari Olsdatters ektemann. Jf. Tveitens 'Vegårsheislektstavler' hette han Stian Nilsen og var f. 1736 som sønn til Nils Eilevsen Lindland og Ingeborg Stiansdatter Torp. De hadde sønnen Nils Stiansen Grasåsen (1775-1850), g.m. Kari Gunnarsdtyr. Kleivane (1787-1849). Tveiten sier, så langt jeg kan se i farten, ingenting om Mari Olsdatters opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Heller ikke Holt bygdebok nevner Maris foreldre. Under gården Lindland står det bare: 'Stian Nilsen, f. 1736, g. 1769 m. Maren Olsdtr.'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.