Gå til innhold
Arkivverket

[#30181] Etterlyser en Mari fra Modumsområdet


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Jeg forsöker å finne ut hvor Mari eller Maren Evensdatter kommer fra og hvem foreldrene hennes var.Hun var födt i 1755,giftet seg i Modum i 1786 med Anders Nilsen,f 1758 fra Bakke,Våle i Vestfold.Mari döde på Bakke i 1838 Har en sterk mistanke om at hun var fra Modum-området. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I FS finner følgende sønner av Anders Nilsen og Maren/Mari Evensdatter, alle døpt i Våle: Erik, døpt 29.7.1787 Anders, døpt 10.1.1790 Nils, døpt 3.8.1800Og her er i allefall Mari med mann og tre sønner på Bakke Nordre i 1801 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Hei Grethe og Jon Det var slurvete av meg,men jeg burde jo fortalt at jeg har track på ekteskap og etterkommere.Forsök å tilgi meg! Problemet mitt består i å finne Mari/Marens foreldre og barndomshjem. Hjelp meg om dere kan!Masse hilsner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Siden Maren Evensdatter giftet seg med Anders Nilsen i Modum, er det vel ikke utenkelig at Maren var fra Modum, eller vokst opp der. Men hun kan selvfølgelig også ha reist dit for å tjene.Jeg tror jeg ville ha kikket i kirkebøkene for Modum og sett om jeg fant noen Maren Evensdatter født eller konfirmert i passende alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

For å få en avklaring på giftermålet i hvert fall, burde man jo se etter i kirkeboken om det virkelig fant sted i Våle, som oppgitt i FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.