Gå til innhold
Arkivverket

[#30191] Lars Olson Haram 1841-1922


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Han var gift med Petrine Hansdatter,f.Ulla 1846-1933.Lars sine foreldre har jeg oppgitt til å være Ole Petter Olsen f1805 og Helvig Ingebrigtsdatter f1805.I kirkebøkene har jeg funnet opplysninger om at Lars skal være en stesønn til Ole.Stemmer dette,og kan noen bidra til navnet på hans kjødelige far.Også opplysninger om Lars sine forfedre.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Paulsen

Takk for svaret Astrid.Har nå vært inne på FS.Fant ut at Helvig Ingebrigtsdatter hadde vært gift en gang tidligere.Dette var også med en Olsen.Nemlig Lars Olson,noe som jo hans fornavn antyder.De giftet seg 7.juni 1827.Noen som har noe på forfedrene til Lars Olson.MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Fylling

Her er foreldra og besteforeldra til Lars Olsen Haram, f 28. mai 1841. Han hadde ei tvillingsøster. Forfedrene til Ingebrigt Knutsen Longva har eg langt bakover. Eg vil tru at fleire av dei andre kan finnast i Haram kyrkjebok. Johanne Sivertsd. Myklebust har eg imidlertid leitt etter før, utan hell.Anetre for Lars Olsen Haram -------------------------------------------------------------------------------- +--- 3-Ole Olsen Farstad,d.??? | +--+ 2-Ole Peter Olsen Farstad,f.7 sep 1806,d.??? | | | +--- 3-Johanna Eriksdtr.,d.??? | --+ 1-Lars Olsen Haram,f.28 mai 1841,d.??? | | +--+ 4-Knut Jonsen Longva,f.1720 ell 1718,d.sep 1802 | | | +--+ 3-Ingebrigt Knudsen Longva,f.25 des 1751,d.??? | | | | | +--+ 4-Inger Ingebrigtsdtr. Longva,f.10 a trin 1724,d.??? | | +--+ 2-Helvig Ingebrigtsdtr. Longva,f.7 feb 1802,d.??? | +--- 3-Johanne Sivertsdtr. Myklebust,d.???Dette vart fullstendig uleseleg. Er det råd å henge på ei rtf-fil på diskusjonsinnlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anne Huse

Johanne Sivertsdt. (Sjursdt.) fødd 1773 på Myklebust, død 1852. Etter opplysningar eg har, var ho først gift med Ingebrigt Knutsen (1751-1811), busett på Longva. Seinare vart ho gift med Peder Jetmundsen (1785-1840). Johanne var dotter til Brithe Rasmusdt. og Sjur(Sivert) Torsen på Myklebust. Brithe Rasmusdt. var dotter til Johanne Johansdt. frå Gjelsten og Rasmus Gundersen frå Myklebust. Rasmus Gundersen var son til Brite Olsdt. og Gunder Rasmussen på Myklebust. Gunder Rasmussen var soneson til den kjende Store-Rasmus på Myklebust. Sjur Torsen var son til Tore Olsen frå Rogne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.