Gå til innhold
Arkivverket

[#30199] Karen Olsdtr. f. ca. 1810, Leinstrand ST


Gjest Håvard Ler
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Ler

Søker opplysninger om Karen Olsdtr. Kolstad fra Leinstrand. I 1830 gifter hun seg med John Andersen Lerfaldtrøen. Hun er da 20 år, og skal være født på Lenen (Leinan?), men er bosatt i Lerfaldtrøen. De er bosatt ei tid på Fogdenget før de rundt 1833 blir bønder på Kolstadhaugen.Det er ingen Karen Olsdtr. som er døpt i Leinstrand kirke i 1810, men i 1811 er ei uekte datter fra Flatåsdalen døpt Karen Maria Fredricka. Det er vanskelig å tyde innførselen i kirkeboka, men faren heter Ole Sivertsen, og det ser ut som mora heter Bereth.I FT 1825 for Melhus finner jeg tre Karen Olsdtr. fra 14-18 år. De bor sammen med sine foreldre på henholdsvis Laulo, Romulslien og Hjelden. Lurer på om det er noen som kan bekrefte eller avkrefte om noen av disse kan være den jeg leter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiHer er familien:Husband: John AndersenBirth: 1797 Melhus, Sor Trondelag,Marriage:1831 Melhus, Sor Trondelag, Death: 1876 Melhus, Sor Trondelag,Wife Karen Marie OlsenBirth: 03 FEB 1811 Melhus, Sor Trondelag,Marriage: 1831 Melhus, Sor Trondelag, Death: 22 NOV 1870 Melhus, Sor Trondelag,Father: Ole Johnsen Mother: Karen PedersenChildren1. Anders Johnsen KolstadBirth: 1832 Leinstrand, Sor Trondelag, Christening: Death: 18342.Ole Johnsen KolstadBirth: 05 SEP 1834 Leinstrand, Sor Trondelag,Death: 19253.Anders Johnsen KolstadBirth: 1835 Leinstrand, Sor Trondelag,Death: About 1868 4.Andreas Johnsen Kolstad Birth: 1836 Leinstrand, Sor Trondelag,5. Kristian Johnsen KolstadBirth: 1837 Leinstrand, Sor Trondelag,6.Karen Johnsen KolstadBirth: 1838 Leinstrand, Sor Trondelag,Death: 1929OG HER ER FORELDRENE TIL KAREN:Husband Ole JohnsenBirth: 1779 Melhus, Sor Trondelag, Marriage: 16 NOV 1798 Melhus, Sor Trondelag, Death: 23 MAY 1840 Melhus, Sor Trondelag,Wife Karen PedersenBirth: 1781 Melhus, Sor Trondelag, Marriage: 16 NOV 1798 Melhus, Sor Trondelag,Children 1.Peder Olsen Dahl Birth: 04 OCT 1801 Melhus, Sor Trondelag,Death: 18782.Randi Olsen Birth: 1805 Melhus, Sor Trondelag,3. Johanna Olsen Birth: 24 FEB 1808 Melhus, Sor Trondelag, 4. Karen Marie Olsen Birth: 03 FEB 1811 Melhus, Sor Trondelag,Death: 22 NOV 1870 5. John Olsen Birth: 21 MAR 1815 Melhus, Sor Trondelag,6. Berith Olsen Birth: 21 MAR 1819 Melhus, Sor Trondelag,Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Tusen takk! Hvor fant du dette? Familysearch? Jeg kunne nemlig ikke finne dem der. Ser i farten at et par årstall er feil, men har kirkeboka, så jeg skal sjekke resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJa jeg fant de på FS, og jeg så også at giftemålet mellom Karen og mannen var oppgitt til å være 1830 og 1831, men ellers så resten logisk ut synes jeg.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Har tatt en rask kikk i kirkeboka, og det ser dessverre ut til at det er mye feil her. Fant ei Karen Marie døpt 3. feb. 1811, men faren heter Ole Olsen, ikke Jonsen. Har ikke funnet noen av søsknene hennes på de oppgitte årstall.Fant også noe som kan være giftemålet til Ole og Karen i 1798, men her er mannens navn tilnærmet uleselig, så det kan være at han heter Ole Olsen.Skal imidlertid ta en grundigere gjennomgang når jeg får tid. Takker for tipset uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.