Gå til innhold
Arkivverket

[#30200] Indiana Jakobsdatter f. 1889


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Grethe Flood

Finner dette i FS/IGI – må sjekkes!JOHANNA KAROLINE ANDREASDR Parents:Father: ANDREAS JOHANNESSENMarriages:Spouse: OLE MARKUS THORSENMarriage: 20 NOV 1870 Vevelstad, Nordland, NorwayHusband Age at Marriage: 30 Wife Age at Marriage: 22 --------------------------------------------------Men jeg finner også en Johanna Dorthea Andreasdatter som gifter i Vevelstad 31.10.1886 med en JACOB Andreas Andersen. Hennes far er oppgitt til å være en Andreas Johannesen, og så vidt jeg kan se finnes Johanna Dorthea på samme gården som Johanna Karoline, gift med Ole Torsen, - folketellingen 1875 Lenke. Da er spørsmålet om Indiana Jakobsens mor heter Johanna Karoline eller Johanne Dorthea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Disse to Johanna'er er søstre, jf skifte på Aunet i 1884 (skiftebok for Tjøtta 1881-1920 av Svein Edvardsen).Dette er trolig Johanna Karoline i FT1865:LenkeEr det noen som kan finne Indianas opphav i kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Jeg har fått info om at Indiana hadde kun en eldre bror, Albert Jakobsen. Den eneste kandidaten jeg kan finne er følgende Albert f. 1887 i FT1900: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01817&gardpostnr=166&personpostnr=1151#nedre>LenkeDa 'passer' det med Johanna Dorthea, som ble gift i 1886 med Jakob.I tillegg finner jeg Johanna Karoline gift med Ole Thoresen et annet sted i FT1900: LenkeJakob FT1875: LenkeJakob FT1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.