Gå til innhold
Arkivverket

[#30208] Hans Semming Christensen, Johannes Koppang, Erich Jørgensen Eeg


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Jeg prøver igjen. Er det noen som har vært borti disse personene:-Johannes Koppang, forlover i 1802 i Alta, men ikke bosatt i Alta.-Erich Jørgensen Eeg, også forlover ved samme giftemål 1802. Ikke bosatt i Alta.Hans Semming Christensen, gift i Alta med Christine Hansdatter. Deres første barn ble født 1847. Hans Semming må være født ca.rundt 1817 + -10 år.Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner Hans Semming Christensen i k.b. for Talvik når han har datteren Christine til dåpen i 1847. Kona til Hans og Christines mor, oppgis til Eva Cathrine Eriksdatter Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her en lenken til det tidligere tema, hvor du oppgir navnet på brudeparet i 1802: Johannes Jonsen Strande og Anne Erichsdatter Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I Lyngen finnes det en gård som heter Koppangen, men jeg finner ingen Johannes der i 1801. Dette er vel for øvrig giftermålet i 1802 – Talvik:JOHANNIS JONSSON Marriages:Spouse: ANNE ERICHSDRMarriage: 05 JUL 1802 Talvik, Finnmark, Norway--------------------------------------------------Ser at paret får følgende barn:Elen, Marie, døpt 3.10.1802, Talvik; Jon, døpt 10.5.1804, Tavik; Johannes, døpt 13.7.1806, Talvik; Anne Helena, døpt 14.4.1811, Talvik; Peder, døpt 3.10.1813, Talvik. Men disse opplysningene er vel helt på siden av det du spør om, og de må sjekkes, da de er funnet i FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være Christine Hansdatter i 1865, tjenestepike hos August Schumacher på Galten i Loppa [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=2014&kenr=005&bnr=0001&lnr=00>Lenke. I 1875 finner jeg en Kristine Hansdatter gift og bosatt på Løkvik i Talvik Lenke, men dette er kanskje ikke din Kristine? Dette er i så fall giftermålet i 1871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Det er som du sier, disse opplysningene hadde jeg fra før. Jeg hadde tenkte jeg gjennom forloverne kanskje fikk lokalisert hvor i landet Johannes og Peder Jonssen Strande kom fra. Peder var lensmann i Alta.Eva, mor til Christina var av Stålnackeslekta.Jeg har en tanke om at de kom sørfra. Koppang, Strande og Eeg, Akershus, Hedemark, Oppland. Har lånt bygdebøker fra Hedemark og Oppland. Jeg ser at det var mange som flyttet til de nordligste fylkene allerede før 1800.Takk for din interesse! Gry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.