Gå til innhold
Arkivverket

[#30212] Andreas Svendsen/Elisabeth Johansdt - Tønsberg


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Andreas Svendsen, f. 20. des 1816 i Bragenes og Elisabeth Johansdt, f. 29. apr 1820 i Moss, bosatte seg ca. 1848 i Tønsberg. De hadde fem døtre. Tre av disse emigrerte til Boston, USA. Andreas døde ca 1860, og enken Elisabeth giftet seg 1866 i Tønsberg med Martin Olsen Bredal, f. 1836 i Råde Er det noen som kjenner til denne familien? Mvh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg tre av døtrene på F. S.Grethe Eline Andersen, dpt 23 aug 1857, Tønsberg,Helene Wilhelmine Andersen dpt. 4 des 1853,og Berte Christine Andersen dpt 1860.Legger en lenke til den siste jeg fant.LenkeVet ikke hvor hun befinner seg i 1865 tellingen, kan hun være død tidlig?De andre 2 døtrene fant jeg ikke .Det var stort aldressprang til Martin Olsen , Skreddermesteren fra Råde, som enken gifter seg med. Han bor på samme adresse som Elisabeth og to døtre i 1865.Det er vel lite trolig at der har vært barn i 2. ekteskap , når mors alder er så høy?( Ikke helt umulig, og alder kan være unøyaktig?)Har du navn på de døtre som emigrerte?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei GunnJa det er riktig, og hvis vi ser godt etter er også Martin der på samme bosted. (samme lenke)Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Iflg. FS så har de 3 døtre til f. i Moss:Anne Randine d. 17-4-1843Ingebor Kirstine d. 24-3-1845Elida Gustava d. 7-11-1847Det er vel Helene W. som reiser her i 1888 og muligens hennes gifte søster Ingeborg JørgensenLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hans Jørgensen, sønnen til Ingeborg er iflg. FS døpt 30-9-1877 i Tønsberg med foreldre Hans Albert Jørgensen og Ingeborg Kirstine Svendsen, de giftet seg 24-1-1874 i Tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Hei og takk for interessen!Som jeg nevnte dro tre av døtrene til Boston. Datteren Ingeborg ble gift med Albert Jørgensen. De ble værende i Amerika. Datteren Elida ble gift med en nordmenn ved navn Andersen i Amerika. Hun flyttet tilbake til Tønsberg med to døtre, Anna og Marie, Anna var ugift mens Marie ble gift Fidgett og fikk en datter, Dorin. Datteren Grethe ble også gift og værende i Amerika. Hvem hun ble gift med, vet jeg ikke , men hun hadde tre barn: Berthe, Boye og Charles. Datteren Anne Randine dro til Spillum ved Namsos og ble gift der med Konrad Høyer Helgesson Klingen. Hennes etterkommere er 'greie'.Mvh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.