Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

[#30217] Lars Pederson Hammerstad på Hitra g. 1825 m. Ingeborg Olsd. - kven var dei?

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Lars Pederson og Ingeborg Olsdotter vart, ifølgje FamilySearch, gifte i Bolsøy 26.12.1825. Dei skal ha fått ei dotter Elen på Klauset i Aukra i 1827 og deretter fem born på Hammerstad på Hitra, deriblant Lina fødd 8.4.1832 og ei ny Elen fødd i 1834.Eg er før vorten fortalt at Lars Pederson Hammerstad skulle vera komen dit frå Sommernæs i Fræna, men det var ogso ein Lars Pederson på Klauset i Aukra! Denne siste Lars var fødd i Årdal i Sogn 15.12.1795, men flytte med foreldri sine til Aukra i 1809.Kan nokon hjelpa meg identifisera Lars Pederson på Hammerstad og kona Ingeborg Olsdotter? Er det han som var fødd i Årdal i Sogn, som hamna som gardbrukar på Hammerstad?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Er dette Lars og Ingeborg på Hitra i 1865? Lenke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Iflg. 1865-tellingen for Hitra er Ingeborg Olsdatter født i 1803. Dersom hun ble gift i Bolsøy i 1825, er det kanskje ikke helt usannsynlig at hun kan være født der. Den ene datteren til Ingeborg og Lars ble kalt Elen, - og i FS/IGI finner jeg denne Ingeborg døpt 1803 i Bolsøy, datter av Ole Jacobsen og Elen Pedersdatter – men det kan jo være et skikkelig blindsporINGEBORG OLSEN Christening: 13 FEB 1803 Bolsoy, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: OLE JACOBSENMother: ELEN PEDERSDR--------------------------------------------------Ingeborg og Lars er fremdeles i live i 1875 og bor som føderådsfolk på Hammerstad hos sønnen Hans Larsen. Her står det igjen at fødestedet til Lars er Agerøen, mens Ingeborg er født i Bolsøy Lenke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I 1801-tellingen for Agerøe (som vel er Aukra) finner jeg to Lars Pedersen som kan være aktuelle; den ene er 4 år og bosatt på Malmen, den andre er 2 år og bosatt på Gauset i Aukra [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11545&gardpostnr=18&personpostnr=417&merk=417#ovre>Lenke. På nettsidene til DIS-Norge, Slektsforskerbasen, finner jeg følgende person registrert på gården Gauset, Sør-Aukra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Grethe for interessante innlegg! Eg leitte etter denne huslyden i FT1865, men fann dei ikkje! Ingen tvil om at det er rette folki, men både i 1865 og 1875 er fødestaden hans oppgjeven til Aukra (Agerø)! Det finst mange feil i folketeljingane, men same feilen i to folketejingar etter kvarandre? Eg undrar svært på kva ei eventuell bygdebok har å fortelja, og/eller kyrkjeboki for Bolsøy som syner vigsli i 1825?Eg ser forresten at foreldri til Ingeborg Olsdotter, Ole Jacobson og Elen Pedersdotter, i 1801 var gardbrukarar på Jelset i Bolsøy, DERSOM det er rette Ingeborg....Eg ventar spent på fleire innspel og vonar...Nok ein gong ein stor takk for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

I følge Midsund Gard og slekt er Lars Pedersen, f ca 1798, son til forrige bruker, gift med Ingeborg Olsdtr. Born: Elen f 15/1 1827.Lars var en tid bruker på Klauset. Foreldra var: Peder Nilsen f 1775 i Herrum, d. 15/8 1837, kom bort på sjøen, gift med Gunhild Larsdt. f. ca 1779, d 3/12 1838. Det står videre at: Peder kom flyttande hit frå Bergen. I militærrullane står det at Peder hadde utført 4 års militærteneste, men på grunn av ein skade i høgre foten blei han overført til ekstrarullane. Han overtok dette bruket ca 1814, også den delen Knut hadde brukt. I 1826 er det halde eksekusjonsforretning på garden etter krav frå futen Bull. Skulda var på 45 spesidalar 4 ort 16 skilling. som blei tatt i lausøyreveriar og dessutan 5 kyr. Dyra skulle bli ståande hjå Peder til dei hadde blitt auksjonerte bort.MEN se Web.debatt 16319. Der finner du Lars Pedersen, f 15.12. 1795 i Årdal. I bygdeboka burde det nok stå Lerum!Barna til Peder har du selv oversikt over, men i tillegg til fødselsdataene som du har, har boka disse opplysningene:Nils konf. 1822Jertrud d. 1902, gift 4/7 1830 med Iver Nilsen f. 1805 på Kjellneset, d. 1888. Dei busette seg på plassen Hålå i Fiksdal.Marit gift 14/5 1837 med Elev Arnesen f 1793, son til Arne Olsen og Jertrud Andersdt. Raknestangen. (Min svigerinne er tippoldebarn av Marit)Peder. fekk dotra Beret Marta f 13/10 1856, d 24/4 1857. Mora var Beret Marta Larsdt. Raknestangen. Det må vere denne Peder eg finn bur på Meløy i Rødøy prgj. 1865 og titulert som tømmermann. Så langt boka.Vennlig hilsen Osvald

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

Hjarteleg takk til Osvald for interessante opplysningar. Desse opplysningane svarar om lag til dei eg fekk frå deg i brev hausten 2003, og eg skreiv til deg om dette forleden, men kanskje du ikkje har motteke meldingi mi?Etter kva du skriv synest det som om boki for Midsund ikkje har opplysningar i det heile om lagnaden til Lars Pederson og kona Ingeborg, og heller ikkje noko om opphavet til Ingeborg? Har ikkje forfattaren nytta kyrkjebøker frå naboprestegjeldi? Men uansett; det faktum at garden på Klauset vart seld på tvangsauksjon i 1826, kan vera ei god forklaring på at huslyden flytte derifrå, og kvifor då ikkje til Hitra?Hovudspørsmålet mitt har vel etter dette langt på veg funne eit svar, men det hadde likevel vore kjekt å få greie på kva som står i vigselsprotokollen for Bolsøy!?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Osvald Rydjord

Jeg har ikke fått noen melding fra deg, men har kanskje ny mail.adr. siden 2003. Ny adr. er osrydjo@online.no. Ellers har ikke forfatteren av Midsund Gard og slekt, Johan Julnes, mer informasjon om disse personene i boka enn det jeg har skrevet ovenfor. Men kan jo føye til at neste bruker som er nevnt etter Lars Pedersen er Erik Jensen, som får kongeskjøte på på Klauset 9/8 1857. Om han har vært bruker før den tid går ikke fram av boka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I Maurits Fugelsøys Hitra, bd. II Øya og folket (utgitt av Hitra kommune 1962), står det følgende under Hammerstad (s. 238-239):”Lars Pedersen Hammerstad – eller Sommernes som han het før han tok Hammerstadnavnet – var født i Fræna i Romsdalen 1797 og kom til Hitra i 1829.Lars Pedersen Hammerstad kjøpte også 4 gårder på Frøya, nemlig Ervik, Skjønhalsen, Tungvågen og Tvervågen(…)av konkursboet etter handelsmann Bing i Svellingen. De tre første gårdene solgte Lars Hammerstad kort tid etter tilbake til sine tidligere eiere som hadde pantsatt gårdene for handelsgjeld til Bing.Derimot beholdt Lars Hammerstad gården Ervik. Han bygget en stor demning for Erviksvatnet og siden bygde han kvernbruk og drev det med leiet hjelp i mange år. I 1833 begynte han på byggingen av alle demningene som ledet vatnet fra Hauksjøen og som tidligere rant rundt Vollavågen. Etter reguleringen ved demningene randt vatnet til sjøen like i nærheten av hans gård. Denne strekningen fra Hauksjøen er ca. 2 km. lang og var et meget stort arbeid. Lars Hammerstad bygde nå kvernbruk også der og formalte en stor del av kornet på Hitra i mange år, ja helt fram til århundreskiftet.Lars Hammerstad drev også fartøydrift i forbindelse med tilvirkning av sild og fisk. Når han dertil drev et av de største gårdsbruk på Hitra – om somrene hadde han 18 melkekyr på Hammerstadsetra – så viser det at Lars Hammerstad ver en særdeles driftig og arbeidsom mann. Da han ble eldre, delte han gården mellom sine to sønner, Hans Thomas Møller Larsen og Edvard Larsen. Hans fikk hovedgården og halvparten av Eidsjøen, og Edvard den tidligere Gjøsdal og den andre halvparten av Eidsjøen.”

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

I f.t. 1801 finner jeg gården Sommernes i Agerøe Lenke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Når det i bygdeboka for Hitra står at Lars Pedersen Hammerstad var født 1797 i Fræna, mens det i f.t. 1865 og 1875 står at han var født i Agerøe (Aukra), har nok det sammenheng med at Fræna inntil 1859 hørte til Aukra prestegjeld som Vågøy sogn. Ved kgl. res. av 22.9.1859 ble Vågøy sogn omgjort til Fræna prestegjeld (Lenke).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.