Gå til innhold
Arkivverket

[#30221] Forfedre til Aagot Ursula Hjortland 1895 - 1983


Gjest Henning Nicolai Gaare
 Del

Recommended Posts

Gjest Henning Nicolai Gaare

Hei.For noen venner, forsøker jeg å finne forfedrene til Aagot Ursula Hjortland født i 1895, trolig i Hjortland, nord-nordøst for Mandal. Gikk på husmorskole i Kristiansand i 1917, giftet seg i 1919 med Nils Masvie fra Skjølingstad i Sør-Audnedal. De bodde først på Ålgård i Rogaland, men fra 1924 i Ytre Arna ved Bergen.Jeg tror jeg kan ha funnet henne i FT 1900 som 1 av 6 i en søskenflokk, hjemmeboende på garden Hjorteland, i Halsaa og Hartmark herred, og dersom dette er riktig, er henne far Andreas Ommunds. Hjortland f 1859 Holme LM og hennes mor Lise Ommunds. Hjortland f 1862 Søndre Undal LM.1. Kan noen bekrefte dette slektskapet Aagot, Andreas og Lise?2. Har noen informasjon om hvor hennes far kan finnes i FT 1875? For Aust-Agder er FT 1875 noe 'slank', ser det ut til.3. Kan noen hjelpe til med hva pikenavnet var til Lise Ommunds. Hjortland f 1862 Søndre Undal LM?Ellers alt av interesse. Takk så mye.MvhHenning Nicolai Gaare Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

For ordens skuld: Mandal m.m. ligg i Vest-Agder, ikke i Aust-Agder. Men det hjelper så lite, for ft1875 er like slank der her på DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning Nicolai Gaare

Hei igjen.Beklager at jeg byttet om Aust og Vest-Agder, det skyldes nok at jeg nettopp hadde sett på noen oppføringer fra Vest-Agder, fra Fjære.Jeg forsøker med en oppfølger. I FT 1900 står Andreas Ommunds. Hjortland f i 1859, fødested Holme LM, som far til Aagot Hjortland.Kan noen fortelle meg hvor dette fødestedet, Holme LM, ligger?Takk for innspill.Mvh Henning Nicolai Gaare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.