Gå til innhold
Arkivverket

[#30222] Vestre Aker, dåp i 1878. Bosted Balkeby(kunstnerlund)


Gjest Hans Petter Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Petter Engh

Min oldemor, Alvilde,f.6.aug. ble døpt 8. sept 1878 under no.184 i Vestre Aker Far: Styrmand Peter Christian Hansen og mor Lovise Larsen(født i 1848). Er det noen som er flinke til å tyde faddernes tittel og navn. Jeg har søkt uttallige ganger i folketellinger uten å finne Peter og Lovise og håper noen har råd å gi meg.Lovise var enke i 1914 iflg. adressebok og bor da i Ullensakergt. 14, 2.etg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Så vidt jeg kan se, er det bare ett par i Kristiania i 1900 som passer sånn noenlunde og det er dette: Lenke De har riktignok ikke noen datter som heter Alvilde boende hjemme i 1900, men hun var kanskje allerede gift da? At navnet skrives Petter og ikke Peter ville jeg ikke legge så mye vekt på for de to navnene gikk mye om hverandre tidligere, - i alle fall i skriftlige kilder.Adressebøkene for Oslo burde kunne brukes til å sjekke om dette kan være riktig par eller ikke. Du finner adressebøkene på Deichmann og Nasjonalbiblioteket i Oslo.En helt annen og bedre framgangsmåte er å bruke kirkebøkene for Oslo. Hvis du finner vielsen i Oslo (Vestre Aker?) trolig mellom 1875 og 1878, så vil du finne fødested til de to og navn på foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Takk for svaret. Jeg har også funnet nevnte personer i Smålensgt. tidligere. Jeg har sett bort ifra disse da Peter Chr. Hansen var styrmand. Det kan imidlertid være en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.