Gå til innhold
Arkivverket

[#30234] Trenger hjelp vedrørende Elling Olsen


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Jeg lurer på min tippoldefar Elling Olsen. hvor kom han fra og hvem var hans foreldre Johan Ellingsen min oldefar døpt i V. Aker 1852, far husm. Elling Olsen. Hvem var 'så' denne Elling Olsen ?Hilsen Trond S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei igjen Trond.Har du fått sjekket om han kanskje var på/fra Ulsholt som ble foreslått for deg som en mulighet i innlegg 7447? Ulsholt ligger i Ø.Aker, eller egentlig Furuset i Aker.Ellers så ser jeg at en annen har funnet familien i 1865 i et av de andre innleggene du har fra før om samme person.Det blir veldig uoversiktelig om du lager et nytt innlegg om samme person hver gang du kanskje bare ønsker å 'løfte' saken opp igjen til toppen etter en tid. Prøv heller å samle alt om en person i ett innlegg. Da blir det enklere for de som prøver å hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver nå for tredje gang å legge lenke til temaet med opplysninger om Elling Olsen.LenkeMulig jag her tastet inn feil temanummer de forrige gangene.Mvh. Gunn. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Hei igjen Berit K. skriver 09.12.2002 Død 22/11-29/11 1854 Aker, fattigliig , arb.m. Elling Olsen, enkemand, 36 år, Vestre Ager Skøyeneiet, døde på Rikshospitalet, årsak vides ei.Tar vi folketellingen for 1865 finner vi i Sørkedalen følgende personer: Elen Anders. Husmoder Vask understøtelse Fattigvæsen e 46 Bærum. Anders Johans. Søn Malerarbeid ug 23 Sørkedalhen. Anne Marie Johans. Datter Seildugsfabrikken ug 19 Sørkedalhen Johan Ellings. Søn ug 13 Sørkedalhen Elise Ellings. Datter 11 SørkedalhenElling dør da om jeg ikke tar feil samtidig med at hans yngste datter Elise blir født.Elen Andersdatter lever i beste 'velgående' dette tiltross står det at Elling Olsen var enkemann.Er det da enkemann etter første kone som er oppgitt?M¨Hilsen Trond S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg måtte lese gjennom et av dine andre innlegg for å huske noe av saken. I Gunns siste lenke (6) står det jo hvor Elling Olsen kom fra.At han står oppført som enkemann da han dør er vel riktig da han aldri ble gift med Elen. De tok bare ut lysning, og den var blitt strøket over. Så da har vel forlovelsen blitt brutt av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.