Gå til innhold
Arkivverket

[#30251] Ekteskap på Hedmarken ca. 1870 ?


Gjest Ellef Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellef Ellefsen

Har og hatt lignende etterlysning i DIS-Norges Slektsforum. Forsøker også her:Søker ekteskapet til Syrine (Serine) Olsdtr f.ca. 1842 Åsnes i Solør og Even Mathiasen f.ca. 1850 Veldre i Ringsaker. Mulig vielsen fant sted på Næs, Hedmark (en sønn født der 1871). Kan og ha giftet seg på Åsnes eller Ringsaker. Familien er registrert i 1875- og 1900-tellingen i Ringsaker. Spørsmålet er:Syrine's alder ved vielsen, samt hennes oppgitte far?.Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser på F. S. at en Even Mathiasen er døpt i 1847.LenkeVet ikke om dette er din mann? I så fall må du få sjekket kirkebøkene fra Stedet.Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være Sevrine Olsdatter dpt I Hof Hedmark?LenkeDet var ikke så mange som er oppført døpt 1842.Har du flere opplysninger om henne?Mvh. Gunn H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Neida, det er ikke han i 1847. Even Mathiassen ble f. som Uekte 25/5 og døpt 30/6-1850 Hvalstad, Ringsaker.Foreldre:Mathias Olsen og Oline Torgersdatter, begges første leiermaal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Mange takk til dere begge!Det er stor sjanse for at den Severine Olsdatter dpt Hof i Hedmark er den rette (innlegg 5).Men for sikkerhets skyld håper jeg finne ekteskapet til Severine og Even. Etter opplysninger jeg har skulle hennes far være Ole NILSEN. Men - , er Severine's fader ved vielsen registrert som Ole Syversen, eller med et annet patronymikon, da kan i hvert fall ikke O.Nilsen føres som far, i denne omgang. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja da er det vel denne damen med navnvariant Sørine som er på Nes i 1865.LenkeLitt av et puslespill.Kan hende du Hans Myre, også kan greie å finne ekteskapet og forlovere , Fedre?Kirkebøkene har dessverre ikke jeg tilgang til nå.Mvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor E Fredriksen

Ser i 1875 tellinga at det er oppført en sønn Oluf Ludvig Knudsen ,.. det er muligens han her ført som sønn men bosatt hos sine besteforeldre .. Lenke ,.. ? i 1865 tellinga .. se (5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tar med foreldre til Søvrine i 1865 , som Hans Myhre nevnte.LenkeNoe ekteskap har jeg ikke greid å finne mellom Even og Sørine , dessverre.Mvh. Gunn.H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Takker dere alle så mye for hjelpen! Nå som også vielsen er funnet, gjenstår kun å kikke nærmere på den for å se om hun fortsatt holder Ole Syversen som sin far. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Takk for det! Dette ble hurtig løst. Slapp å fjernlåne flere kirkebøker. Ikke sikkert jeg hadde funnet rette bøkene i første omgang heller. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.