Gå til innhold
Arkivverket

[#30261] Jacob Johannesen (Borgedal), 1859 og Kristine (Djupdalen ??) 1875, Ringebu Oppl.


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Kan Kristine ha noe å gjøre med etternavnet Djupdalen i søndre Fron å gjøre. Der finnes en enke Djupdalen og Anna Djupdalen f.1876 Ringebo gift med Paul Svelle? FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei BeritJa det kan det så absolutt !Jeg ser at Anna i samme husstand som Johanne, er født i Ringebu, så det er et 'hett' spor. LenkeMen.......kan Anna være søster av Kristine?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Trosdahl

HeiJeg har sjekket ministerialbøkene for Ringebu og funnet en Elen Christine f. 02.02.1875 (fant ingen Kristine født denne datoen). Foreldrene til Elen Christine er Thron Engebretsen f. 1822 og Ahne Pedersdatter f. 1852. Elen Christine ble født på Berge. I FT 1900 bor hennes foreldre på Djupdalen i Ringebu. Jeg har lett litt etter Elen Christine i FT 1900. Jeg har funnet en Christine i Ringebu, men hun er da gift. Kan det være at hun var enke da hun giftet seg med Jakob Johannesen Borgedal ? Det kan se ut som om han var gift med en annen i FT 1900 - kan se ut til at han og hans familie bor i Kverndalen i Ringebu.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei RandiJa jeg tror vi er på rett vei.Jeg har også vært innom Elen Kristine Throndsdatter Lenkeog det er etter min mening den eneste kandidaten hittil. Og.........jeg har også vært innom tanken med at Jacob og Kristine har vært gift på hver sin kant før de fikk sin sønn Paul i 1913. Det er noen år her som er vanskelig å sjekke (13 år) og det kan ha skjedd mye på den tiden.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Trosdahl

Hei Lars OveJeg har lett litt til i ministerialbøkene for Ringebu. Det er en Jakob Johanness. Spangruddalen f. 1859 som giftet seg 04.01.1881 med Mathea Olsd. f. 1855. Brudgommens far var Johannes Jakobs og brudens far var Ole Johns. Forlovere var Paul O. Husløkken og P.Arnes. Når jeg ser på opplysningen i forbindelse med dåpen til Jakob, ser det ut til at det er en tilknytning til Spangrud. Jeg tror nok kanskje at Jakob har vært gift før han giftet seg med Kristine.Siden vi ikke har noe særlig tilgang til opplysninger etter 1900, blir det nok vanskelig å finne noe mere opplysninger nå.Trenger du flere opplysninger fra Ringebu, hjelper jeg til etter beste evne.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Trosdahl

Hei igjen Lars Ove.Jeg kikket litt til i kildene og fant dette: Elen Kristine Trondsdatter Dybdalen f. 1875 i Ringebu, giftet seg med Engebret Anderss.Onshusviken, f. 1871 i Ringebu. De giftet seg 22.03.1898. Brudens far er Trond Engebretsen Dybdalen.Da tror jeg vi har klart å finne igjen din Kristine. Det er nok hun som bor i Detned i FT 1900 for RIngebu.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei RandiJa du har gjort en kjempejobb!Og det er nok riktig at disse to har vært gift på hver sin kant før de traff hverandre.Tusen takk skal du haMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.