Gå til innhold
Arkivverket

[#30274] Mikel Erikson f. 1769. Hopland og Magdelie (Magli) Thommasdtr. f.1771,Kvalvågnes


Gjest Wenche Waler
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Waler

Hei!Noen som kjenner til foreldrene til Mikel Erikson f. 1769,Hopland og kone Magdelie (Magli) Thommasdtr. f. 1771 Kvalvågnes,Austrheim. Hadde håpet å få bygdebøkene fra der,men de er så nye så det tar hvis sin tid før jeg kan få låne dem.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei Wenche!Det er muligens Erik Mikkelsen og Synneva Bertelsd. på Hopland som er foreldre til Michel Eriksen[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11263&gardpostnr=191&personpostnr=3177&merk=3177#ovre>LenkeNår de gifter seg i 1760 er hans gardsnavn SkaarnesLenkeJeg finner en Michel Erichs. som døpes 1768 på SchaarnæsesLenkeHer er vielsen til Michel og MagdeliLenkeHer er dåpen til Magedeli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Rambjør

Hei Wenche! Det er mest trulig Mikel, Magdelie og foreldra hennar du finn på Børilden i 1801. Lenke For meg ser det ut som om Magdelie er født i Kvalvågen i Austerheim. Ikkje på Kvalvågnes som er i Lygra sokn i Lindås.Elles er eg redd du må venta ei tid på bygdebøkene. Bind 2 av gards- og ættesoga, som omhandlar Kvalvågen og Hopland er planlagt å komma ut i høst. Og bind 3, med Krossøy og Børilden høsten 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Waler

Hei Carsten og Marit!Takk for at dere har sett etter for meg.Skjønner at jeg må vente på Bind II og III av Austrheim for å få alt komplett.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.