Gå til innhold
Arkivverket

[#30280] Oppslag i adr.bøker for Oslo (1945-1950) etter Magnus Mathisen f.1864 i Tjølling


Gjest Aksel Einar Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Jeg søker etter min fars onkel, snekkermester Magnus Mathisen f. 1864 i Tjølling, Vestfold og hans sønner Aksel Mathisen f.1892, Reidar M. f.1894, Trygve M. f. 1898 og Eivind f. 1900.Her er siste kjente adr. i Sandefjord:(lenke)LenkeJeg vet at familien flyttet fra Sandefjord til Oslo. Sammen med min far besøkte vi onkel Magnus i Oslo ca.1950. Mulig at en eller fler av sønnene fyttet til Østfold. Jeg har lenge lett etter opplyninger om mine (mulig nålevende) fettere/kusiner uten resultat. Jeg trenger hjelp til å finne ut hvor det har blitt av dem. Håper derfor at noen kan hjelpe, fks. med oppslag i Oslo Byarkiv.Mvh. Einar______________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei Igjen!Jeg legger en lenke til ditt gamle tema om Magnus Mathisen her.LenkeHåper du får hjelp av noen som ofte er i Byarkivet , til å undersøke dette for deg.Lykke til!Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Korrigering !I min innledning skriver jeg 'fettere/kusiner', det skal selvfølgelig være 'tremenninger'.De lokale FT. for Oslo i første halvdel av 1900 tallet skulle kunne gi viktig informasjon. Jeg har selv prøvd å finne disse på Oslo Byarkivs sider, men har mislykkes.Mvh. Einar_________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Hei Har vært på Oslo Byarkiv idag og fant følgende:Magnus Mathisen,Tømmerm. Oslo Adressebok 19o8-1933 St.Olavs plass 4FT 1 feb 1908 St Olavs plass 4 2 etgMagnus Mathisen,skipstømmermand Olava Kristine f.Olsen 1865 7/10 TønsbergAksel 1892 19/10 KristianiaReidar 1894 9/8 KristianiaTrygve 1898 20/5 SandefjordBjarne 1902 4/6 SandefjordAgda Marie 1905 22/8 SandefjordSom du ser er ikke Eivind 1900 her, kanskje han døde som litenVed FT 1 feb 1918 er det kun Bjarne og Agda Marie som er hjemme hos foreldreneDen siste FT som er tilgjengelig (1943)viste at Magnus har flyttet til sin datter Agda Marie Adressen er da Ringeriksgate 22 Her bor Agda Marie sammen med mann og en datter født 1938 (Legger ikke ut navnet her da vedkommende sannsynligvis fremdeles lever)Ser ut som Magnus oppnådde en høy alder. Finner ham fra 1955 til 1959 i Maridalsveien 213,Trygdeheimen 'Elvegløtt'Finner ham ikke i adr.bøkene etter 1959Du kan gjerne ringe meg 67 90 65 48 hvis du vil ha navnet på Agda Maries mann og datter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

En gledesmelding !!!På bakgrunn av innlegg nr. 4 av Solveig Håklev, har jeg idag funnet fram til de etterlyste etterkommere av av Magnus Mathisen. Jeg har nettopp snakket med to av mine tremenninger på tlf. Min takk til deg Solveig den er stor og full av glad-følelse.Takk også til deg Gunn for forslaget til mitt debatt-innlegg.Saken kan hermed avsluttes.Mvh. Einar________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

GRATULERER!Så flott at du har kommet i kontakt med dine lenge etterlyste slektninger.Kjempebra jobbet av Solveig Håklev! Morsomt når ting klaffer så bra_________Mvh Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Aksel Einar Mathiesen

Hei igjen.Denne debatten var jo egentlig avsluttet med godt resultat. Løsningen var det Solveig Håklev som 'vartet' opp med, (se innl. nr. 4).Etter at jeg har fått kontakt med denne for meg nye sleksgrenen (mine tremenninger) har det blitt reist et nytt spørsmål.Agda Marie f.1905 22/8 i Sandefjord (se innl. nr. 4) er mor til to av mine tremenninger. Hun brukte navnet; Agda Marie Gorbo Mathiesen, gift Kvestad. Spørsmålet er da; hvor kommer navnet 'Gorbo' fra ?Solveig Håklev`s innlegg viser at Agdas mor var Olava Kristine f.Olsen 1865 7/10 i Tønsberg. Nå har jeg saumfart film over fødte i Tønsberg for tiden 1865 - 1867 uten resultat.Fra Gunn Huglen har jeg fått opplyst at det er en 'St. Laurentii Kirke' i Tønsberg på angjeldene tid.Er det en der borte i Vestfold som har anledning til å sjekke om fødselen av Olava Kristine er innskrevet i denne kirkebok. Om det er mulig å finne denne fødselen, så vil muligens navnet 'Gorbo' dukke opp. Fadderlisten er jo svært innteressant.På forhånd takk til den/de som vil gjøre et forsøk.Mvh. Einar_______________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Flott at du har fått kontakt med etterkommere du søkte etter.I dag fant jeg en Olava Christine Olsdatter dpt i Slagen 1865 ( Ikke langt fra Tønsberg dette?) LenkeKan det tenkes at det er samme dame tro? Dåpsdato passer vel ikke helt , men det kan være unøyaktigheter i Mormonerdatabasen.( Litt merkelig med samme navn i alle fall, så det er muligens lurt å sjekke denne damen )Håper noen har enkel tilgang til disse kirkebøkene og kan gjøre oppslag for deg.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aksel Einar Mathiesen

Hei til dere alle.Jeg har lagt inn et nytt tema under Vestfold, debatt nr; 33940.Jeg håper dere vil følge debatten videre der !Mvh. Einar________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ketil Firing Hanssen

Ang. innlegg 7:St. Laurentii kirke brant eller ble revet rundt 1810. For resten av 1800-tallet er det kun Tønsberg kirke (Vår Frue) som er aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.