Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Odd Martinsen

[#30287] Scannede kirkebøker

Recommended Posts

Gjest Odd Martinsen

Hvor kan jeg finne innscannede/kirkebøker. Det arbeidet som startet i 2004

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Andreas Snildal

Se tema 28860 på Arkivforumet: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Martinsen

Blir det ny oppdatering av scannede kirkebøker må i juni-juli som lovet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Hei Odd, les litt i nevnte tema, du finner 'arkivforumet' øverst her på siden... hilsen Egil S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ken V. Nordberg

Dette er jo kjempefint. Jeg var faktisk ikke klar over at denne siden eksisterte.Jeg legger imidlertid merke til at det er bare nyere kirkebøker som er scannet (etter 1800). Foreligger det noen videre planer om å scanne eldre kirkebøker (fra 1600 or 1700-tallet)?Med vennlig hilsen, Ken V. Nordberg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ellef Ellefsen

Det ble informert om dette i Arkivforumet. Trolig under tema - '23525 Scanning av Kirkebøker'. (Dette temaet ble etter hvert så stort at det måtte deles. Mulig du har sett i det nyeste temaet 'Scanning av kirkebøker II'. Idet første innlegget der finner du et lenke til den oprinnelige debatten.Der ble det fortalt at scanningen skulle skje i omvendt kronologisk rekkefølge. D.v.s. de nyeste skulle scannes først. Mvh Ellef Ellefsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.