Gå til innhold
Arkivverket

[#30294] Marthe Knutsdatter,1695-1763 Hoel/Rødal Nordal


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Marthe var gift med Joen Ellingsen,Rødal,Nordal.Jeg har ingen data på Joen,kan noen bidra der.Finnes det oversikt over deres forfedre.Har lest bygdeboka,men kan selvsagt ha oversett noe.Mottar alt med takk. MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Døving

For Norddal er eg redd at kjeldene er heller magre for tida før 1700, ellers er det berre å bla, sjå etter andre skrivemåtar av namnet etc. Eg trur ikkje det vart leita etter nye opplysningar då Ætteboka vart oppdatert for nokre år sidan. Men opplagte feil vart retta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martin Aarskog

Av den nye bygdeboka for Norddal femgår det at far til Jon (Joen) var Elling Larsson (?Tafjord) (1667-1745) på Heimste Rødal. Elling var gift 2 ganger. Første kona er ukjent og Jon er fra det ekteskapet. Andre kona hette Siri Gunderdatter. Elling hadde 2 barn i første eksteskap og 4 i andre.Hilsen Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Ormbostad

Du finn ein del opplysningar i Norddal Bygdebøker, del II, side 671. Så om du låner denne boka, så får du i alle fall fleire namn kring denne familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.