Gå til innhold
Arkivverket

[#30802] Otterøy, Fosnes, NT: Olava Ellevsdatter og Svend Iversen


Gjest Odd Håkon Bjugn
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Håkon Bjugn

Olava Ellevsdtr og Svend Iversen ble gift på Otterøy, Fosnes den 10. aug. 1828 (kilde: family-search). Skulle gjerne visst om det i kirkeboka står nevnt hvor de ble født, eller deres fars navn. Jeg vet at de fikk en datter Karen Jonette Svendsdatter f. 9. feb. 1833 i Fosnes, og døpt 04.april samme år. Karen kom til Bø i Vesterålen og fikk stor etterslekt. Svend var, etter familietradisjonen, omgangsskolelærer i Fosnes. All hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Iflg ekteskapet skal han være født ca 1796 og hun ca 1793. Jeg finner kun to Olava El*(Ellevsdtr) i folketellingen i 1801, Den ene 7 og den andre 9, så begge er vel mulige kandidater. Den ene fra Svendgaard, Alstahoug i Skogn og den andre fra Ranem Øvre, Lade sogn, Strinda.(På denne siste heter moren og en søster Karen). det er litt flere Sve* Iversen rundt hans mulige fødselsår.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Håkon Bjugn

Tusen takk, Anne. Det var nyttige opplysninger. Merkelig at dette paret ikke har fått flere barn enn Karen, som ble født 5 år etter at de giftet seg. Jeg har ikke greid å finne flere på family-search. Det kunne vært interessant og sett i 1875-tellinga for Fosnes, men den tror jeg bare finnes i originalutgave. Uansett - hjertelig takk, Anne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.