Gå til innhold
Arkivverket

[#30806] Nes Hedmark, Mathias Pedersen født 1841


Gjest Steinar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Gundersen

Iht LDS IGI skal Mathias Pedersen være døpt 24.oktober 1841, Nes på Hedmarken. Foreldre: Peder Larsen og Karen Thomasdtr.Har noen anledning til finne ut om kirkeboka gir mere opplysninger om denne dåpen? Hvor kom Peder og Karen fra?På forhånd takk. Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Takk Nina, jeg tror du har rett i begge dine innlegg.Imidlertid var jeg nå ute etter hva det står i kirkeboka ved dåpen til Mathias.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Bygdeboka sier at Mathias f.1841 nå på Vesterhaug er bror av Edvard Pedersen f. 1854 nå på Nylendet. Noe sier meg at dette ikke stemmer men jeg har ikke filmen her jeg er nå. Kari Thomesdatter er antagelig f. 10/7 døpt 1/8-1819 Eegseie, Helgøya Uekte.Faren er Thomes Pedersen fra Stor Staff i Ringsaker, tjenenede på Øst Austdal på Nes. Mora er pige Pernille Iversdatter, Eegseie. Peder Larsen f.4/4 døpt 20/4-1817 Grefsengeie. Lars Evensen og Mari Poulsdatter. Må sjekkes nøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Hei Hans. Takk skal du ha.Jeg tror du har rett i at dette ikke stemmer. Det hadde derfor vært fint å se hva det sto i kirkeboka.Takk også for øvrig informasjon.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Gundersen

Hei HansTakk skal du ha. Forstår jeg deg rett i at kirkeboka bekrefter at Mathias og Edvard er brødre? Mathias ble altså født uekte før Peder Larsen og Karen Thomesdatter giftet seg 6.juni 1842.Kan du videre bekrefte at foreldrene til Peder og Karen nevnt under (5) stemmer?Hilsen Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.