Gå til innhold
Arkivverket

[#30810] Ole Jakobsen f.ca 1825 Gildeskål


Gjest Anne Sofie Simonsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sofie Simonsen

Søker foreldrene hans, i FT 1865 bor han i Borge i Lofoten Lenke Er der noen som kjenner til Ole og foreldrene hans? Mvh Anne Sofie Simonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, har du andre sikre kilder på Ole's alder enn FT 1865 i Borge?Familysearch.org har register over alle døpte fra Gildeskaal for perioden 1773 - 1826, og jeg finner Ole Jacobsen født ca. 1825.Den nærmeste er denne, født 1820:Ole Benjamen Jacobsen, døpt 07 Mai 1820, Gildeskaal, Nordland. Foreldre : Jacob Michelsen & Ane OlsdatterJacob og Ane har også døtrene Daareth (f.1817) og Olina Bergitha (f.1822). Er det navn som går igjen senere i familien?Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei. Nei desverre andre opplysninger om alder har jeg ikke. Hadde hjemme bygdeboka for Borge for noen år siden og jeg har ikke notert noen andre fødsel eller dødsopplysninger. Har også funnet denne Ole Benjamen som en mulig kandidat, men hadde håpet at der var andre som kjente til denne familien som kunne be-avkrefte denne kandidaten. Daareth og Olina er ikke navn som blir bruk av min familie, Ole og Gurine har barna; Ole Mathias, Jens og Anne, sønnen Ole Mathias som er min tipp-oldefar har barna; LenkeMvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Helge Angell

Kor har du det frå at Ole Jakobsen var født i Gildeskål? I den lenka du oppgav, står det at Ole Jakobsen var født i Borge prestegjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei! Har vært borte i helga derfor har jeg ikke fått følge med i debatten... Hadde hjemme bygdeboka for Borge for noen år siden, og jeg mener at det var der det stod at han var fra Gildeskål. MvhAnne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei igjen, jeg tar frem igjen denne etterlysninga da jeg nå har funnet vielsen til Ole Jakobsen og Gurine Johannesdatter i Borge.Lenke Som det her går frem var Ole (Johan) Jakobsen fra Gildeskaål og farens navn var Jakob Olsen. Her er alderen oppgitt til 25 år altså skulle han være født omkring 1831. Jeg er fremdeles interesert i opplysninger om foreldrene hans i Gildeskål.Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sofie Simonsen

Hei! Beklager det har jeg ikke fått med meg at den kirkeboka var scannet:-), men takk alikavel.... Mvh Anne Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.