Gå til innhold
Arkivverket

[#30823] Dødsfall i Norge 1995-2001 (1947-2001)


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Det gjelder databasen Dødsfall i Norge 1995-2001. I parantes står det 1947-2001. Hva betyr det? For jeg får ikke hentet dødsfall fra 1947 og utover mot 1991. Hva skal jeg gjøre? Er det noe sted hvor man kan få hentet Dødsfall fra 1947. Jeg mener å huske at jeg (for noen år siden)fikk hentet noen slektninger som døde i Moss på slutten av 1960-tallet. Men nå får jeg ikke hentet dem fra databasen.Med vennlig hilsenKristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Årstallene i parentes betyr at det vil være registreringer i hele denne perioden, men ikke komplett for alle embetene. Jeg klipper fra dokumentasjonen: 'De forskjellige sorenskriverembetene startet med elektronisk registrering av meldingene på ulike tidspunkt, men fra 1992/1993 ble meldingene registrert på data hos alle, og fra 1995 skal registeret være komplett. Årene forut for dette, har derfor kun enkeltoppføringer.'For å få en oversikt over Moss embete og hvilke år som er registrert derfra kan du først søke etter Embete børjar på moss og deretter søker du på År alle termar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kristin S. Aasen

Til ASC/Anette Skogseth Clausen: Takk for svar. Slektningen min fant jeg i den databasen for noen få år siden.Hun døde i 1969 i Moss, mener jeg å huske. Etter din svar så jeg igjen på det med embetesøk. Men jeg finner ikke slektningen min, hverken etter søk på etternavnet eller på embete.Da kan det kanskje skyldes at embedet har tatt slektningen min vekk fra databasen 'Dødsfall i Norge 1995-2001 (1947-2001)?For det kan ikke være slektninger som har ønsket det. Siden de nærmeste døde før 1995 eller bodde i USA. Jeg fant dødsmeldingen/skifteattesten(arvingenes navn) hos skifteretten i Moss på bakgrunn av denne ovennevnte databasen.Mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er kun en person som er registrert av Moss byrett med dødsfall i 1969 og jeg tror det må være en feiltasting for 1996.Vi har ikke gjort endringer i databasen siden vi la den ut, så hvis du fant personen i databasen tidligere, skal vedkommende fremdeles være der.Send en e-post til digitalarkivet@riksarkivaren.dep.no med navnet og evt. fødselsopplysninger om den personen du ikke finner så skal vi se om vi kan finne personen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.