Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kristin S. Aasen

[#30828] Hvor er Fyen?

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Iflg. Kråkstad bygdebok som er lagt ut på nettet av Skislekt står dette stedsnavnet oppgitt: Fyen. Stedsnavnet står i teksten under gårdsnavnet Finstad hvor enkelte Trane-folk dro til Fyen, slik jeg forstår det. Så spm. er hvor Fyen ligger.Mvh. Kristin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Peter Wiborg

Øya Fyn i Danmark?Jan Peter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristin S. Aasen

Jeg har også hatt det i tankene at det kan være Fyn i Danmark.Men det er fint om andre også kommer med tips om stedsnavnet.Mvh. Kristin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristin S. Aasen

Er det noen som har mulighet til å gjøre oppslag s. 685 Bygdehistorien for Aurskog og Blaker bind II el. ei annen bygdebok for Blaker sogn i Aurskog kommune under plassen/(gårdsnavn) 'Fyen'.Hvis noen har mulighet, så er det fint med tilbakemelding.For å se om det er nevnt noe om Trane-folk. Det for å kunne få bekreftet at det er riktig sted.Mvh. Kristin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Odd Brede

Så langt jeg kan se er det ikke nevnt noen med navn Trane under Fyen i bind II av bygdehistorien for Aurskog og Blaker.Odd Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.