Gå til innhold
Arkivverket

[#30828] Hvor er Fyen?


Gjest Kristin S. Aasen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Iflg. Kråkstad bygdebok som er lagt ut på nettet av Skislekt står dette stedsnavnet oppgitt: Fyen. Stedsnavnet står i teksten under gårdsnavnet Finstad hvor enkelte Trane-folk dro til Fyen, slik jeg forstår det. Så spm. er hvor Fyen ligger.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Jeg har også hatt det i tankene at det kan være Fyn i Danmark.Men det er fint om andre også kommer med tips om stedsnavnet.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Er det noen som har mulighet til å gjøre oppslag s. 685 Bygdehistorien for Aurskog og Blaker bind II el. ei annen bygdebok for Blaker sogn i Aurskog kommune under plassen/(gårdsnavn) 'Fyen'.Hvis noen har mulighet, så er det fint med tilbakemelding.For å se om det er nevnt noe om Trane-folk. Det for å kunne få bekreftet at det er riktig sted.Mvh. Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Så langt jeg kan se er det ikke nevnt noen med navn Trane under Fyen i bind II av bygdehistorien for Aurskog og Blaker.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.