Gå til innhold
Arkivverket

[#30838] Ivar Hanekamhaug, Grytten


Gjest Målfrid Tofteberg Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Tofteberg Bjerke

Jeg søker etter forfedre til Inger Ivarsdatter Hanekamhaug som var gift med Ole Einarson Voll, Voll sokn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Tofteberg Bjerke

Hei.Ole Einarson Voll var født 1732 - 1793, det er det eneste jeg har å forholde meg til. Bygdebok for VollHilsen Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

På denne sida http://www.murray.as/genealogy/ finner du avskrifter av Raumadalsfolket. Jeg fant ikke noen Ivar nevnt der. Under Wold finner du nevnt Ole Einarsen, men der står heller ikke kona hans.På FS/IGI står det at Inger Iversdr Hanekamshoug og Ole Einerson Wold gifter seg 12/6 1759. Da kan du kanskje finne mer informasjon i kirkeboka. Kanskje kan navn på sponsor ved trolovelsen eller fadre på barn gi indikasjoner på slekta til Inger. Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Inger Iversdatter som gifter seg i Grytten kirke 12.6.1759 med Ole Einarsen Wold ( sønn av Einar Pedersen Wold (sønn av Peder Einarsen Wold), d 1762, og Gjertrud Eriksdatter) er i Raumadalsfoket kalt Ødegård. Hennes slekt finnes under Skiri s 190.Hun er født 1730, og datter av Iver Ellingsen Skiri (g i Heen kirke 27.6. 1729) og Guri Fredriksdatter Hanekamhaug, 1706-65.Iver er sønn av Elling Sørensen Skiri, f 1663, sønn av Søren Ellingsen Skiri, f 1631 g m en enke for Iver har ved manntallet 1664 en stedsønn ved navn Jørgen Olufsen.Guri er datter av Frederich Olsen Hanekamhaug, 1671-1728 (Skifte 9.4.1728) og Anne Rasmusdatter Devold, ca 1670-, datter av Rasmus Erichsen Setnes, 1632-86 (skifte 5.7.1686) og Søndev Olsdatter.Foreldre til Rasmus er Erich Rasmussen Devold (Fogdemanntallet 1665 er undertegnet av lensmann og lagrettemann Erich Devold), 1594-, og Anne Eriksdatter, skifte som enke 20.4. 1687.Alt i følge Raumadalsfolket.Mvh Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.