Gå til innhold
Arkivverket

[#30869] John Eriksen


Gjest John Eriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lene Hagen

Hei John. Om du ser på denne siden så kanskje du kan finne han: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read. Her ligger i allerall innscannede mikrofilmer fra Bergen, som dekker fødeåret 1911 og konf året 1926/27. Når du kommer inn på siden så velg Bergen under fylke. Trykk deretter på oppdater litt lenger ned på siden. Du vil nå kunne se en oversikt over mulige valg.Om du vet hvilken kirke de tilhørte, så burde det jo være greit å finne når du har fødselsdato. Får bare håpe at det du søker er tilgjengelig. Lykke til.Hilsen Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

En liten ting til. Det holder med å velge bergen under fylke. De andre feltene bør ikke fylles inn. Trykk bare oppdater.Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Eriksen F.11.01.1911

Hei Anne Lene. takker for svar,jeg prøvde den lenken du sendte men kom ikke inn der. Jeg mener han tilhørte Årstad eller st markus menighet.Jeg er takknemlig for all hjelp da jeg er helt ny her inne. Jan Eriksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen John. Synd at du kom inn. Jeg legger til lenken en gang til, nå har jeg fyllt den ut for deg. Lenke nedover på siden og det vil komme opp en liste. Det som er farget blått er det som så langt er tilgjengelig og som du kan bla i. Du vil se at de to meninghetene du nevner enda ikke er tilgjengelige.Har du noe mer info ? Foreldrenes navn f.eks ville ha hjulpet veldig. Alt du har bør du legge fram, så er det lettere å finne vedkommende.Jeg er litt rask nå, for her starter det tordenvær akkurat nå, men kan komme tilbake senere i kveld.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei igjen. Tordenværet var kortvarig, heldigvis. Jeg har nå selv oppdaget min skrivefeil. Det er jo faktisk foreldrene du søker.Navn på f.eks søsken har du det ? Aner du ikke hva foreldrene heter i det hele tatt. Et fornavn f.kes ? Hva med besteforeldre, men kjenner du ikke foreldre så kjenner du vel heller ikke besteforeldre. Andre ting du vet ? Alt er av interesse.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Eriksen F.11.01.1911

Hei igjen Anne Lene. John var gift med Olga Fredrikke Andresen som døde april 1977.John hadde en søster som het Nora og en som het Elli.takker deg for at du hjelper meg frem.hilsen Jan Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Hei John. Det er nok lite tilgjengelig på nettet som sier noe om din John Eriksen, og i allefall ikke noe som fører deg videre. Legger en link her, oversikt fra dis-norge over hva som er tilgjengelig på dis-norge om Bergen Lenke Det viser en oversikt. Under hver linje kommer en mer detaljert oversikt over hva som finnes. F.eks er du interessert i kirkebøker, så trykker du på den blå linjen der det står kirkebøker, da vil du få opp en enda mer detaljert oversikt over det.Jeg tror at du rett og slett må finne foreldrene,og det bør ikke være vanskelig, du har jo nøyaktig fødselsdato. Jeg foreslår at du gjør en av flg:1 Jeg ser at du bor i Bergen, der er det sikkert et bibliotek med mikrofilmer for 1911. Du kan finne fødselen der, og da vil du finne både foreldre(navn, bosted, alder) og faddere. Alt er av interesse for å komme videre.2. Du kan ta en telefon til kirkekontoret. Det er en mulighet for at de har den originale kirkeboka. Kirkekontorene pleier å være greie på slike forespørsler. Det er jo ikke tidkrevende for dem når du har eksakt dato. Om de ikke har kirkeboken som fødsel/dåp står i, så regn deg 15 år fram i tid. Spør da i stedet om de kan slå opp for konfirmanter. Det vil jo da være i 1926-27 og den boken er det større sjans for at de har.3. Om de heller ikke har den, vet du når John og Olga Fredrikke giftet seg da ? Der vil det også står opplysninger. Dette må i allefall kirkekontoret ha.4. Noen i famililien din må vel dessuten vite hva Johns foreldre het ? Har du undersøkt det ? Det kan være mye å hente der.Du har stor sjans til å finne foreldrene på denne måten. Når du har funnet det, så legg infoen her på debatten din. Da bør det gå greit å bringe deg videre bakover i slekten om du ønsker det.Start med en telefor eller aller helst et personlig besøk på kirkekontoret. Det vil sannsynligvis gi deg det svaret som kan være nøkkelen til å komme videre.Lykke til. Hilsen Anne Lene (alenehagen@hotmail.com)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.