Gå til innhold
Arkivverket

[#30874] Hetland?


Gjest Aanund Olsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Aanund Olsnes

Det fanst ein kommune i Rogaland som heitte Hetland. Det gjer det visst ikkje lenger, men kvar har det vorte av han? Og eksisterer det noka bygebok for det gamle Hetland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aanund Olsnes

OK. Takk. Det var det eg hadde mistanke om. Men då finst det vel ikkje noko bygdebok,kan ein fæle.Aa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Westen

Rogaland er et 'drømmeland' mht bygdebøker. Har vært borti Hetland i min gransking og har lånte en bok som jeg tror het Hetland Skipsredie e.l. - hvis jeg ikke husker helt feil. Lykke til! Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Irene husker nok rett- men Hetland skibrede i 450 år av Petrus Valand og Olav Heskestad omhandler Heskestad og Helleland sokn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Westen

Ja, det er visst riktig det, Sigbjørn. Beklager at det går litt i surr med stedene....... Tror også at jeg har sett en bygdebok for Sandnes, men her hjelper det lite å bare tro. Et besøk på Deichmanns vil avklare hva som finnes. Mvh Irene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest T Sande

Det finnes dessverre ikke bygdebok om gamle Hetland kommune (nå i Stavanger), Men følgende finnes: Rogaland Historie og Ættesogelag har trykket opp Kirkebok for Stavanger, inkl Hetland og Randaberg for perioden 1688 til 1820 foreløpig. Planen er å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.