Gå til innhold
Arkivverket

[#30880] Slægten Rachlew eller Rachlau


Gjest Steen Thygesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steen Thygesen

Jeg søger efter styrmand Richard Pios Rachlau som var gift medChristine Becker Restad (født 1841 og dansk). De fik barn og havde bopæl i Helsingør 12.10.1880. Det fortælles at han og hustruen omkom ved et skibsforlis, datteren tog ophold i Tikød og efterkommere af slægten Rachlau eller Rachlew er fra Tikøb/Gilleje/GræstedRichard skulle være fra Norge. Hvordan søger man i Norge og hvor. De steder jeg har forsøgt kræver alle password.Jeg forsøgte at ligge denne efterlysning ud på DIS Norge, men det var ikke muligt Kan nogen hjælpe mig?Er der nogen der forsker i slægten Rachlau/Rachlew eller RestadRreestad/Redstad ?HilsenSteen Thygesen 8550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke Richard Pios Rachlau i folketellingen 1865. Men dersom man søker i folketellingen 1865 vil man få tilslag følgende steder på familienavn som ligner: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=303&teljing=ft1865&filnamn=f61503.wc2&amt=15&funnenr=68>LenkeLenkeLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

'Hos meg' (se http://nermo.org/slekt/index/ind1110.html#I27411) finnes bl.a. Børge Henrik Rachløw f.rundt 1730 (g. Thode og Gram), muligens bosatt i Trondheim, Jesper Rasmussen Rachløw (ca.1650-1691), bosatt i Frederikssund Købstad, Frederiksborg, med datteren Catharina f.1787 (g. Heiberg i Sogndal), Henrich Høhne Rachløv f. rundt 1755 (g. Anne Randulf), muligens bosatt i Nord-Trøndelag, Rasmus Rachløw, f. rundt 1715 (g. Susanna Tønder), muligens bosatt på Helgeland.Jeg anter at det finnes slektsbånd mellom flere av de nevnte, og er takknemlig for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.