Gå til innhold
Arkivverket

[#30891] Emigrasjon til Canada


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg sliter litt med å søke på alle emigrasjonslistene som er tilgjengelig. Det er jo nesten umulig å gjette seg til hvorfra de reiste.Akkurat nå holder jeg på med tre brødre som jeg vet med sikkerhet dro til Canada. Var det sånn at alle måtte via Ellis Island ?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei, og takk skal du ha.Men de som kom i land der finnes det vel ingen lister på?Og en ting til:Jeg sitter med en kar (Adolf Gulscuen)som kom i land på Ellis Island i 1915, og han kom fra Norge, men ved ankomst står det at han kom via Liverpool med båten Celtic. Jeg finner ikke utreisen hans fra Norge. Hvorfor ikke det? Emigrerte han først til England, eller var Liverpool bare en transit?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

At du ikke finner ham utreist, kan kanskje skyldes at hans navn var noe annet enn Gulscuen, som ikke høres særlig norsk ut for meg. Kan hans navn ha vært noe slikt som Gulskogen f.eks.? Men dette har du kanskje allerede tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei HansNei han heter faktisk Gulstuen her i Norge (fra Gran/Brandbu) Hans far het Nils Larsen Gulstuen.Og jeg tullet i forrige innlegg. Han kom til Ellis i 1902, ikke 1915.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Adolf het Gulscuen da han kom i land i NY og han skulle til sin bror Jens Larsen i Clarkfield MN. Da Jens ankom med Gymric fra Liverpool i 1901 skulle han til sin bror Nicolai i Clarckfield MN. Jens reiste forøvrig fra Christiania med Orlando 21/4-1901.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.