Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Tore Bekkåsen

[#30911] Syver Olsen Langbrumoen, skomaker, dro til USA 1869, La Crosse Wisconsin

Recommended Posts

Gjest Jan Tore Bekkåsen

I flg. bygdebok for Eidskog dro skomaker Syver Olsen Dahl f. 15.06.1837 som han er registrert, med båten Ecko til La Crosse Wi. 01.05.1869 sammen med kona Marthe Hermansdtr. og deres 2 år gml. sønn. De dro også sammen med Syver's søster Gunne f. 17.03.1844 og mannen Gulbrand Mikalsen, Hellesjø Høland f.1834 samt deres datter Oliane Marthea f.21.06.1866. Hvordan kan jeg komme videre i mitt søk hvor de bosatte seg i USA? Tips

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

FT1880 for New Haven township, Dunn Co., WI (rett nord for La X) syner denne huslyden:Michelson, Gulbru 46 Nor Nor Nor carpenter widMichelson, Mattie 14 Nor Nor Nor dauMichelson, Annie 12 Nor Nor Nor dauMichelson, Sophia 10 WI Nor Nor dauMichelson, Mariah 8 WI Nor Nor dauMichelson, Josephine 4 WI Nor Nor dauDet kan vel ikkje vera mykje tvil om at dette er svogeren Gulbrand Mikkelson med dei to døtrene Oliane Marthea og Antonetta Camilla fødde i Noreg og tre døtrer fødde i Minnesota/Wisconsin. Det ser ut til at dei utvandra til Minnesota, so kanskje det er der Syver Olson Dahl må etterlysast?Eg ser elles at ei Mathia Michelson gifte seg i Dunn Co., WI Jan. 20, 1889 med Aksel J. Waage.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars E. Øyane (Luster kommune)

WOOPS: Eg gløymde å korrigera fødestadene til dei to døtrene Sophia og Mariah! Dei var fødde i MN (Minnesota!)Lars E. Øyane

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lisa Kjønigsen

Hei!I folketellingen fra 1900 for Minneapolis, Minnesota, finner jeg en Syvert O. Dahl født 1837 i Norge. Emigrerte i 1870. Jobber i en skofabrikk. Er gift med Martha (Marthe?) født februar 1834. Her bor også sønnene Hakon (f. feb 1872) og Marcus (f. juni 1877) som begge er født i Minnesota.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive